افزایش شغل بخش صنعت
افزایش شغل بخش صنعت

معاون توسعه منابع استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از ۴۵۰ طرح صنعتی در کشور طی هفته دولت امسال بیش از ۱۶ هزار شغل به طور مستقیم در این بخش ایجاد شد.  محمدرضا فیاض روز شنبه اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری […]

اشتغال

معاون توسعه منابع استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از ۴۵۰ طرح صنعتی در کشور طی هفته دولت امسال بیش از ۱۶ هزار شغل به طور مستقیم در این بخش ایجاد شد.

 محمدرضا فیاض روز شنبه اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۲۹ میلیون دلار و ۳۷۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی شده است.
معاون توسعه منابع استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این طرح ها در زمینه های مختلف صنعتی، معدنی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و فلزی به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه طرح های بهره برداری شده امسال در تمام استان های کشور توزیع مناسبی داشته است گفت: عملکرد نشان می دهد تمایل برای سرمایه گذاری و فعالیت های تولیدی از کلان شهرها فاصله می گیرد.
فیاض تصریح کرد: امسال استان فارس بیشترین تعداد واحدهای صنعتی هفته دولت را به خود اختصاص داده و تهران و گیلان در رده های بعدی قرار گرفته اند و این نشان از سوق یافتن به سرمایه گذاری در شهرستان ها دارد.
وی افزود: میزان اشتغال در طرح های به بهره برداری رسیده در این هفته نیز توزیع مناسبی داشته به طوری که یکهزار و ۸۰۰ نفر در کرمان، یکهزار و ۸۵۰ نفر در یزد و یکهزارو ۶۸۰ نفر در هرمزگان در این هفته ایجاد شده است و این نیز نشان از توزیع خوب در شهرستان های مختلف دارد.
فیاض تاکید کرد: میزان سرمایه گذاری طرح های قابل افتتاح در هفته دولت نیز از مرکزگرایی فاصله گرفته به طوری که در این هفته ۲۴ هزار میلیارد ریال طرح در کرمان، ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح در یزد و هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طرح در هرمزگان بهره برداری شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در گذشته تمایل به سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ و برخوردار بود گفت: باید تلاش کنیم تا سرمایه گذاری ها در شهرستان های کوچک تر بیشتر شود.
وی تصریح کرد: در این زمینه دولت، زیرساخت های مورد نیاز را در شهرک های صنعتی فراهم و بسترهای خوبی را ایجاد کرده است تا توجه سرمایه گذاران به نقاط جدیدتر سوق پیدا کند.
معاون توسعه منابع استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار نیاز به مشوق هایی دارد که هزینه ها را کاهش دهد و اعمال تخفیف ۱۰ تا ۱۵ سال در مالیات، وام ها با شرایط ویژه و مدت بازپرداخت و مدت تنفس بهتر از شرایطی است که در این زمینه منظور شده است.
وی گفت: تلاش داریم مشوق ها بیشتر و در امور مالیات، بیمه، نرخ بهره وام و نیز ایجاد زیرساخت ها شرایط بهتری برای مناطق کم برخوردار دیده شود تا سرمایه گذاری ها در کلان شهرها متمرکز نشود.
معاون توسعه منابع استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افتتاح پروژه برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی برای شناسایی پهنه های معدنی استان خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده بود.