برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی،راهی جز تقویت بسته بندی و فرآوری نداریم
برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی،راهی جز تقویت بسته بندی و فرآوری نداریم

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی، راهی جز تقویت بسته بندی و فرآوری نداریم. محمود حجتی در مراسم آغاز به کار شبکه «ایران کالا» در صداوسیما ادامه داد: ما علیرغم بی آبی ها و افزایش راندمان آبیاری در مزرعه […]

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی، راهی جز تقویت بسته بندی و فرآوری نداریم.

محمود حجتی در مراسم آغاز به کار شبکه «ایران کالا» در صداوسیما ادامه داد: ما علیرغم بی آبی ها و افزایش راندمان آبیاری در مزرعه توانسته ایم روز به روز وابستگی خود را به محصولات غذایی کاهش دهیم. نرخ تراز غذایی در سال ۹۲ منفی ۸ میلیارد دلار بود که در سال ۹۵ به منفی ۳.۱ میلیارد دلار رسید.

حجتی تصریح کرد: همین طور که تولید پیشی می گیرد و اقتصادی می شود یکی از مسائلی که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم بحث تولید از مزرعه تا سفره است که در ارتباط با محصولات خام و یا فرآوری شده باید به صورت بسته بندی و برندهای مختلف درآید و در بازار عرضه شود.

وی افزود: با توجه به فسادپذیری محصولات راهی نداریم که آنها را فراوری کنیم و اینجاست که بحث صنایع تکمیلی و بسته بندی مطرح می شود. شاید بخش اعظمی از تولید کشور در اشتغال و صنایع ارزش افزوده همین صنایع بسته بندی و تکمیلی باشد که اینها باید محصولات را به گونه ای به بازار مصرف برسانند که در سفره قابل عرضه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی  اظهار کرد: امیدواریم با کمک رسانه ملی و سایر دستگاه ها بتوانیم به اهداف مان که درون زایی و تولید هر چه بیشتر با توجه به ظرفیت هایمان است، برسیم.