افزایش فساد مالی در آمریکا از زمان رئیس جمهور ترامپ
افزایش فساد مالی در آمریکا از زمان رئیس جمهور ترامپ

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بر این باورند که فساد مالی در جامعه این کشور از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ افزایش یافته است. به نقل از خبرگزاری فرانسه، تازه ترین نظرسنجی موسسه شفافیت بین المللی حاکی است که حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که میزان فساد مالی در ۱۲ ماه گذشته و […]

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بر این باورند که فساد مالی در جامعه این کشور از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ افزایش یافته است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تازه ترین نظرسنجی موسسه شفافیت بین المللی حاکی است که حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که میزان فساد مالی در ۱۲ ماه گذشته و از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، با افزایش روبرو شده است. این در حالی است که یک سوم آمریکایی ها در نظرسنجی ژانویه ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرده بودند که میزان فساد با افزایش همراه بوده است.

این نظرسنجی افزود: ۴۴ درصد آمریکایی ها بر این باورند که فساد مالی در کاخ سفید همه گیر شده که این رقم نسبت به نظرسنجی قبلی ۸ درصد رشد داشته است. به اعتقاد رای دهندگان آمریکایی، دولت و کنگره از آلوده ترین نهادها به فساد مالی به شمار می روند.

حدود ۷۰ درصد آمریکایی ها نیز اعلام کرده اند که دولت در مقابله با فساد مالی ناکام بوده است که این رقم نسبت به نظرسنجی ۲۰۱۶ میلادی حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.