افزایش قیمت جهانی نفت در معاملات امروز چهارشنبه
افزایش قیمت جهانی نفت در معاملات امروز چهارشنبه
بر اساس داده های آماری، قیمت جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه در حال افزایش است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بر اساس داده ها قیمت جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه در حال افزایش است؛ معاملات آتی دسامبر نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۱۸ درصد افزایش به ۴۱.۸۵ دلار در هر بشکه رسید.”افزایش قیمت جهانی نفت در معاملات امروز چهارشنبه”

معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژانویه با ۱.۱۲ درصد افزایش به ۴۴.۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

خاطرنشان می شود که معاملات آتی دسامبر نفت وست تگزاس اینترمدیت ۱.۱۸٪ افزایش یافت و به ۴۱.۸۵ دلار در هر بشکه رسید.

لازم به ذکر است، که در آوریل سال جاری، اوپک + موافقت کرد که تولید نفت را در ماه مه-ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه در روز، در نیمه دوم سال ۷.۷ میلیون بشکه و تا پایان آوریل سال ۲۰۲۲ به میزان ۵.۸ میلیون بشکه کاهش دهد.

سپس کشورهای اوپک + موافقت کردند که میزان تولید فعلی نفت ۹.۷ میلیون بشکه در روز را تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند.

اکنون بازار نفت از پویایی چند جهته و نوسانات مکرر ارزش طلای سیاه برخوردار است.

در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۰، جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهور امریکا انتخاب شد. رقیب، پرزیدنت ترامپ، پنجمین رییس جمهور در تاریخ امریکاست که نتوانست به دور دوم ریاست جمهوری دست پیدا کند.

اما انتخاب بایدن بعنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا سیگنال قوی به بازارهای جهانی در خصوص بازگشت ایران به عرصه فروش نفت صادر کرد که از جنبه های مختلف قابل بحث است.

در این رابطه فریدون برکشلی کارشناسی مسایل نفتی گفت: جو بایدن در مقایسه با پرزیدنت ترامپ، تمایلات جهان گرایانه دارد و قدرت و نفوذ امریکا را در حضور فعال جهانی، می‌بیند. وی خود و تعداد زیادی از اعضای تیمش، از حامیان و مبتکران پروژه ۵+۱ بودند. در مبارزات انتخاباتی هم گفته است که خواهان بازگشت کشورش به معاهده هسته ای با ایران است. لذا به احتمال زیاد در اوایل ۲۰۲۱ باید منتظر از سر گیری جلسات ۵+۱ بود. البته شروع مجدد و بحث های مترتب به موضوع جای تامل و دقت نظر ویژه ای دارد.

  • منبع خبر : ایران جیب