امسال وقوع جرایم در فضای مجازی افزایش پیداکرده است
امسال وقوع جرایم در فضای مجازی افزایش پیداکرده است

فرمانده ناجا گفت: پلیس باید آخرین ایستگاهی باشد که با رویدادهای اجتماعی برخورد می کند اما به دلیل این کم توجهی ها اولین دستگاهی هستیم که به رویدادهای اجتماعی ورود پیدا می کنیم.  سردار  حسین اشتری ، در نشستی که در جمع پژوهشگران برتر برون سازمانی گفت: پلیس به سمت حرفه ای شدن و ارتقاء […]

پلیس

فرمانده ناجا گفت: پلیس باید آخرین ایستگاهی باشد که با رویدادهای اجتماعی برخورد می کند اما به دلیل این کم توجهی ها اولین دستگاهی هستیم که به رویدادهای اجتماعی ورود پیدا می کنیم.

 سردار  حسین اشتری ، در نشستی که در جمع پژوهشگران برتر برون سازمانی گفت: پلیس به سمت حرفه ای شدن و ارتقاء موضوعات آموزشی گام بر می دارد.

سردار اشتری تصریح کرد: یکی از اولویت های اصلی پلیس این است که در موضوعات گوناگون از نظرات نخبگان و کارشناسان و راهکارهای اجرایی آنان در موضوعات گوناگون بهره بگیرد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور افزود: در موضوعاتی مانند تصادفات سالانه شاهد افزایش تعداد وسایل نقلیه و سفرهای برون شهری هستیم که این موضوع احتمال بروز تصادفات را افزایش می دهد. تصادفات موضوعی فراگیر شده که امروزه هر خانواده ای آن را از نزدیک حس می کند و سبب نگرانی عمومی می شود. مقام معظم رهبری نیز اخیرا در فرمایشات خود به این مهم تأکید داشتند که نشان دهنده اهمیت ایجاد راهکاری برای جلوگیری از بروز تصادفات است.

وی در ادامه افزود: سه عامل انسانی، ایمن سازی جاده و صنعت خودرو در بروز تصادفات نقش اساسی دارند لذا هر دستگاهی نقش خود را به درستی انجام ندهد یا کوتاهی کند بار مسئولیتش به دوش نیروی انتظامی می افتد.

سردار اشتری یاد آور شد: سهم دستگاه ها برای ارتقاء امنیت و حفظ احساس آرامش مردم باید مشخص شود هر چند که به این موضوع کمتر توجه شده است چرا که ما باید آخرین ایستگاهی باشیم که به این گونه موارد ورود پیدا می کنیم اما به دلیل این کم توجهی ها نخستین دستگاهی هستیم که ورود پیدا می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: سال گذشته با روند افزایشی تجمعات روبه رو بوده ایم که به دلیل تعطیلی کارخانه ها و مواردی این چنینی رخ داد در حالی که در هر تجمع بالای ۵۰ نفر حجم سنگینی از فعالیت به همکاران ما افزوده می شود، باید سهم دستگاه ها ، سازمان ها مشخص و مشارکت مردم در حوزه های گوناگون اجتماعی افزایش یابد تا شاهد کاهش جرایم در حوزه های مختلف برای ارتقاء امنیت باشیم.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: امسال وقوع جرایم ۴۳ درصد در فضای مجازی افزایش پیداکرده است، یکی از مناسبت ترین راهکارها این است که سهم همه دستگاه ها در موضوعات مختلف به ویژه تصادفات و آسیب های اجتماعی مشخص شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: پلیس معتقد است اقدامات پیشگیرانه با ارتقاء نظم و امنیت رابطه مستقیم دارد که با تعامل دستگاه ها و مشارکت مردمی به وقوع می پیوندد. اولویت اصلی پلیس نیز همین موضوع یعنی مشارکت مردمی است.

وی تصریح کرد: تصور ما این است که سرعت اینترنت در کشورهای دیگر بیشتر است اما در سفر اخیر در کشور چین مشاهده کردیم که چنین نیست در شهری مانند شاینگ های حدود ۱۰۰ هزار دوربین نصب کرده است. این در حالی است در کلان شهری مانند تهران ما حدود ۱۰۰۰ دوربین داریم.

سردار اشتری با بیان اینکه موضوع معیشت کارکنان اهمیت وافری دارد که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد ، گفت: مقام معظم رهبری در زمان انتصاب حکم به بحث معیشت کارکنان تأکید داشتند. باید همان طور که در قانون نیز آمده حقوق دستگاه های لشکری ۲۰ درصد بیشتر از دستگاه های دیگر باشد اما حقوق کارکنان ناجا در حال حاضر کمتر است.

سردار اشتری اضافه کرد: بالاترین وظیفه هر حاکمیت اجرای امنیت است که باید ارتقاء یابد و این مهم با افزایش حقوق کارکنان که از بهترین نیروها برای اجرای ارتقاء امنیت هستند میسرمی شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید اقتدار توأم بارأفت و مهربانی، عطوفت و عدالت سرلوحه فعالیت پرسنل نیروی انتظامی باشد که به یک الگوی ایرانی و اسلامی در این راستا برسند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: کلانتری ها، پاسگاه ها و پلیس راهنمایی و رانندگی پیشانی ناجا تلقی می شوند اگر بخواهیم پیشانی ناجا را ارتقاء دهیم که سبب دلگرمی مردم و اصل نظام می شود و جایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارند، به مرحله مناسب و ایده آلی رسیده ایم که نیاز است پژوهشگران برتر و نخبگان کشور در این راستا راهکارهای اجرایی به ما ارائه دهند.

وی اضافه کرد: البته پژوهش هایی در این باره صورت گرفته که در مراکز تحقیقاتی در حال بررسی اما باید اجرایی و در کف خیابان قابل مشاهده باشد.

سردار اشتری در پایان یادآور شد: ناجا هر چه ارتقاء پیدا کند اثرات مثبت تری را در کشور شاهد خواهیم بود چرا که اگر نیروی انتظامی بتواند خود را در تراز جمهوری اسلامی قرار دهد به طور حتم در افزایش احساس امنیت مردم تأثیر مثبتی ایجاد می کند در این راستا باید اقدامات پیشگیرانه را بیش از پیش افزایش دهیم.

گفتنی است، در این جلسه اساتید فرهیخته و نخبه همکار ناجا دکتر “فاضل لنکرانی”، دکتر الهام”، پروفسور مهراد”، دکتر ” نادری منش”، دکتر “موحد” و سایر اساتید فرهیخته و رده های تحقیقاتی ناجا، به ایراد سخن و تبادل نظر پرداختند، آنان در راستای موضوعات تأمین نظم و امنیت اجتماعی ، بحث های ترافیکی، ایمنی و سلامت، آسیب های اجتماعی و مشارکت سایر نهادها در تأمین امنیت، دیدگاه های خود را مطرح کردند.