افزایش ۱۳ درصدی ارزش بازار بورس
افزایش ۱۳ درصدی ارزش بازار بورس

ارزش بازار بورس تهران در خرداد امسال به میزان ۴۸۴۸۶۱ میلیارد ریال رشد، برابر با ۱۳ درصد افزایش یافت و به ۴۲۱۲۷۲۶ میلیارد ریال رسید.  ارزش معاملات بورس اوراق بهادار در طی ۱۸ روز کاری خرداد امسال در مقایسه با اردیبهشت گذشته، ۳ درصد افزایش یافت و از ۶۶۹۱۵ میلیارد ریال به ۶۹۱۰۹ میلیارد ریال […]

ارزش بازار بورس تهران در خرداد امسال به میزان ۴۸۴۸۶۱ میلیارد ریال رشد، برابر با ۱۳ درصد افزایش یافت و به ۴۲۱۲۷۲۶ میلیارد ریال رسید.

 ارزش معاملات بورس اوراق بهادار در طی ۱۸ روز کاری خرداد امسال در مقایسه با اردیبهشت گذشته، ۳ درصد افزایش یافت و از ۶۶۹۱۵ میلیارد ریال به ۶۹۱۰۹ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۲۳۸۳۲میلیون سهم به ۲۴۹۴۹ میلیون سهم معادل ۵ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش، از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۰۴۷ میلیون سهم و ۲۲۲۱ میلیارد ریال بوده است.

این گزارش می افزاید: در خرداد امسال دفعات معاملات سهام نیز برابر با ۴۴ درصد در مقایسه با پایان اردیبهشت گذشته افزایش یافت و از ۱۰۳۸هزار دفعه به ۱۴۹۹ هزار دفعه بالغ شد. شاخص بورس نیز در این مدت به میزان ۱۳۶۴۵ واحد برابر با ۱۴٫۳ درصد افزایش یافت و از ۹۵۲۲۷ واحد به ۱۰۸۸۷۳ واحد رسید.

ارزش بازار بورس تهران در خرداد ماه ۹۷ به میزان ۴۸۴۸۶۱ میلیارد ریال رشد برابر با ۱۳ درصد افزایش یافت و از ۳۷۲۷۸۶۵ میلیارد ریال به ۴۲۱۲۷۲۶ میلیارد ریال رسید.

براساس معاملات نرمال هم در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۲۱۷۴۹ میلیارد ریال و معادل ۴۴ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۲۸۰۸۸ میلیارد ریال و در حدود ۵۷ درصد از کل فروش ها بود. بر این اساس در این سومین ماه از بهار سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۶۳۳۸ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۵ و ۴۲ درصد از ارزش خرید و فروش بود.