افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت قطارهای مسافری در نوروز
افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت قطارهای مسافری در نوروز

معاون مسافری راه آهن گفت: نوروز امسال برای روزهای اوج مسافرت ها، چهار هزار و ۸۴۰ رام قطار پیش بینی شده که رشد ۱۵.۷ درصدی نسبت به نوروز پارسال دارد. به نقل از صداوسیما، سیدحسن موسوی افزود: در همین زمینه، ۳۵۰ واگن با عمر بالای ۴۵ سال و ۲۸۰ واگن با عمر بالای ۳۰ سال […]

معاون مسافری راه آهن گفت: نوروز امسال برای روزهای اوج مسافرت ها، چهار هزار و ۸۴۰ رام قطار پیش بینی شده که رشد ۱۵.۷ درصدی نسبت به نوروز پارسال دارد.

به نقل از صداوسیما، سیدحسن موسوی افزود: در همین زمینه، ۳۵۰ واگن با عمر بالای ۴۵ سال و ۲۸۰ واگن با عمر بالای ۳۰ سال از رده خارج و تعدادی واگن‌های نو و یا تعمیر و بازسازی شده جایگزین شده است.

وی اظهار داشت: امسال ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر در حوزه شهری و حومه‌ای با راه آهن جابجا شدند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

معاون مسافری راه آهن کشور افزود: در پنج سال گذشته توجه مسئولان کشوری به حمل و نقل ریلی، بیشتر شده و شاهد اقدامات اساسی خصوصا در قانون برنامه ششم توسعه بوده ایم که سفر رئیس جمهور و هیات وزیران با قطار نیز نشان از اهمیت دادن به ناوگان ریلی است.

موسوی ادامه داد: همچنین اختصاص یک درصد درآمدهای نفتی به راه آهن، بیانگر اهمیت دادن به رشد و توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی تصریح کرد: در این راستا در قانون برنامه ششم توسعه، افزایش سهم بار به میزان ۳۰ درصد و مسافر ۲۰ درصد پیش بینی شده و تا سال ۱۴۰۰ آمار مسافر جابجا شده باید به ۱۰۳ میلیون نفر برسد که سهم قطارهای حومه‌ای ۵۱ میلیون و قطارهای بین شهری ۵۲ میلیون نفر خواهد بود.

این مسئول تاکید کرد: لازمه تحقق این مهم، تامین ۹۰۰ دستگاه واگن بین شهری و ۳۳ رام قطار ریل باس است.