افغانستانِ ناامن دکترین صدور ناامنی
افغانستانِ ناامن دکترین صدور ناامنی

آیا به این موضوع دقت کرده اید که با توجه به نگاه اقتصادی دونالد ترامپ در ساختار رشد ناموزون امریکا، علت حضور در افغانستان چیست و این حضور چه توجیهی برای کاخ سفید داشته و دارد. ایا تاکنون به اتفاقاتی که پایه شیطانی دارند و در منطقه با جلوه های مردم پسندانه ارائه میشوند، دقت […]

آیا به این موضوع دقت کرده اید که با توجه به نگاه اقتصادی دونالد ترامپ در ساختار رشد ناموزون امریکا، علت حضور در افغانستان چیست و این حضور چه توجیهی برای کاخ سفید داشته و دارد.

ایا تاکنون به اتفاقاتی که پایه شیطانی دارند و در منطقه با جلوه های مردم پسندانه ارائه میشوند، دقت کرده اید که نهایتا بعد از چندی از پشت پرده دست حضور شیطان بزرگ نمایان شده است.

اخیرا یک کلیپی را مشاهده کردم که از طریق سپاه برخی از فیلم های ویدئویی که آمریکایی ها با پهبادهایشان از داعش گرفته بودند را بطور واضح نشان میداد و در آن اثبات شده بود که آمریکا یی ها در جریان جنایات داعش بوده اند و خود را بدروغ بی اطلاع معرفی مینموده اند.

لذا و با این توجیه به راحتی میتوان دریافت که منافع آمریکا در نا امن نشان دادن جهان است و یکی از این مناطق که امریکا برای نا امن کردن آن سرمایه گزاری کلان نموده و این سرمایه گزاری را تداوم میبخشد افغانستان است. چرا که از منظر ژئوپلوتیک افغانستان در میان شاهراهی واقع است که چین و هند و پاکستان و ایران و بخشی از اسیای میانه را در اطراف خود همسایه دارد. یکی دو روز پیش

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه  گفته است شواهدی وجود دارد که ثابت میکند  وزارت دفاع آمریکا یکی از حامیان مالی طالبان محسوب میشود. خبرگزاری «اسپوتنیک»، روسیه اینگونه عنوان نموده که سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری پنجشنبه عصر ۲۱ تیر ماه خود علاوه بر این که پنتاگون را به حمایت از نا امنی در افغانستان متهم نموده ، علت اصلی اوضاع نابه‌سامان در غرب آسیا و شمال آفریقا و همچنین افزایش تروریسم بین‌المللی را «مانور بازی‌های نظامی کشورهای عضو ناتو» و در راس آنها وزارت دفاع آمریکا میداند.

زاخارووا همچنین در واکنش به ادعاهای اخیر واشنگتن مبنی بر اینکه روسیه در حال همکاری با طالبان در افغانستان است، گفته است که : «این شیوه رفتاری پنتاگون است که حمایت‌های خود از گروه آشوب طلب طالبان را مخفی نموده و دیگران را به چنین رفتاری متهم نماید.».

این دیپلمات روس در توضیح این ادعای خود اینگونه اظهار نموده که :  گزارش‌های مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که بخش بزرگی از کمک‌های نظامی آمریکا به کابل به سرقت رفته است و حجم سلاح هایی که به سرقت رفته از نظر کمیت و کیفیت ، به حدی زیاد است که می‌تواند یک ارتش بزرگ  در این منطقه را تجهیزنماید.

این سخنگو تاکید نموده است که : «یک بار دیگر، ما در روسیه مایلیم تا تأکید کنیم که تماس‌هایمان با طالبان تنها دو هدف را دنبال کرده است:

تضمین امنیت شهروندان روسیه در افغانستان و مشارکت در فرایند مصالحه و آشتی ملی که متأسفانه هیچ پیشرفتی تا کنون نداشته ایم».

پس از حملات به اصطلاح بن لادنی علیه آمریکا در تاریخ ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی،که پشتوانه وهابی سعودی را تظاهر مینمود،  «جرج بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا با اعلام حمله به افغانستان، نظامیان آمریکایی را راهی این کشور کرد اما حضور نظامی آمریکا در این کشور جنگ‌زده تا کنون دستاورد چندانی جز ویرانی و ناآرامی نا امنی و ناخوشنودی مردم افعانستان در پی نداشته است. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا وعده داده بود که نیروهای آمریکایی را به طور کامل از این کشور خارج کند اما این مسئله نیز در تمام ۸ سال ریاست‌جمهوری وی محقق نشد و همچنان تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی و تجهیزات نظامی این کشور در افغانستان مستقرباقی ماندند و جالب اینجاست که با توجه به مخالفت دونالد ترامپ با اغلب سیاستهای باراک اوباما در این که نظامیان آمریکا این مقدار هزینه بتراشند و در افعانستان باقی بمانند تا کنون صحبتی به میان نیامده و این امر بوضوح نشانگر این واقعیت است که افغانستان نا امن بخشی از دکترین نظامی در صدور نا امنی به منطقه ای که امریکا در آن منافع راهبردی دارد محسوب میشود.. والسلام .

حمید رضا نقاشیان