التهابات بازار ارز با اقدام های دشمن شروع شد
التهابات بازار ارز با اقدام های دشمن شروع شد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: التهابات بازار ارز با اقدام های دشمن شروع شد و برخی نیز به آن دامن زدند. «ولی الله سیف» روز شنبه در اجلاس هم اندیشی مدیران ارشد دولت، در محل سالن اجلاس سران، با بیان اینکه در چهار سال گذشته، بازار ارز وضعیت باثباتی داشت، افزود: از نیمه دوم سال […]

رئیس کل بانک مرکزی گفت: التهابات بازار ارز با اقدام های دشمن شروع شد و برخی نیز به آن دامن زدند.

«ولی الله سیف» روز شنبه در اجلاس هم اندیشی مدیران ارشد دولت، در محل سالن اجلاس سران، با بیان اینکه در چهار سال گذشته، بازار ارز وضعیت باثباتی داشت، افزود: از نیمه دوم سال ٩۶ التهابات بازار ارز شروع شد که برخی عوامل موثر بر آن، روشن است که می توان گفت و برخی را هم نمی توان گفت.

وی نرخ ارز را تابعی از واقعیت های اقتصادی و تعادل عرضه و تقاضا دانست و افزود: در شرایطی که تعادل بین عرضه و تقاضا وجود دارد، التهاباتی را شاهد بودیم.
سیف نقش بانک مرکزی را جلوگیری از هیجانات کوتاه مدت دانست و از نبود نظارت و مراقبت از ارز صادراتی که صرف کالاهای قاچاق می شد، استفاده از ارز برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، وجود استثنائات برای واردات برخی کالاها و استفاده از اسکناس خرد و حجم زیاد در پرداخت ها را از جمله عوامل موثر بر ناآرامی های ارزی در بازار عنوان کرد.
اجلاس هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با حضور رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری، وزرای دولت و مدیران ارشد در سالن اجلاس سران برگزار شد.