امروز به فرهنگ شهید حججی نیازمندیم
امروز به فرهنگ شهید حججی نیازمندیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز به فرهنگ شهید حججی نیازمندیم و باید مهارت های بلند شدن پس از زمین خوردن را به دانش آموزانمان یاد بدهیم. سید محمد بطحایی در اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی، افزود: افتخار مضاعفی برای من بود که افتخار دیدار با همکار جوان و پرنشاطی از منطقه دور داشتم که […]

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز به فرهنگ شهید حججی نیازمندیم و باید مهارت های بلند شدن پس از زمین خوردن را به دانش آموزانمان یاد بدهیم.

سید محمد بطحایی در اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی، افزود: افتخار مضاعفی برای من بود که افتخار دیدار با همکار جوان و پرنشاطی از منطقه دور داشتم که معلم عشایری هستند. آنچه می تواند کشور را از مشکلات بیرون ببرد داشتن روحیه بسیجی است که در وجود معلمی چون آقای تیرگر مشاهده کردیم که با دست خالی وارد روستایی می شود و موانع تعلیم و تربیت را برطرف می کند.

وی ادامه داد: در این ماه های اخیر دشمنی دشمنان و سردمداران جدید آمریکا به اوج خود رسیده و کشور را با شرایط خطیر رو به رو کرده و شرایط اقتصادی هم سخت تر خواهد شد. ناجوانمردی دشمنانمان در بدعهدی برجام برای کسانی که چشم بصیرت دارند ماهیت این حاکمیت مطلق خواه را برای مردم جهان آشکار کرد. اما برای ما که پس از انقلاب بارها با این فراز و فرودها رو به رو شدیم و همواره سرافراز بودیم، این را نیز پشت سر می گذاریم.

وی ادامه داد: روز گذشته افتتاح المپیاد زیست شناسی را داشتیم و مسئول این المپیاد گفت با دیدن ایران و این برنامه شگفت زده شدم. ۷۱ کشور در این المپیاد حضور داشتند که تا به حال این رقم سابقه نداشته است. اینها همه برای ما افتخار است که شاید به چشممان نیاید. در فضایی که اینهمه تهمت علیه کشورمان می زنند چنین اتفاقاتی غنیمت است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کسانی که در المپیاد حضور دارند نخبه گان یک کشور هستند و توریست های عادی نیستند. این حضور را باید غنیمت بشماریم. این فرصت را مدیون خون شهدا هستیم.

بطحایی اظهار کرد: شمشیری که امروز دشمنانمان از غلاف بیرون آورده اند حتما با روحیه بسیجی می توانیم غلاف کنیم. اجازه بدهید از سخنان رهبر انقلاب وام بگیرم.رهبر انقلاب دیروز در دیدار با هیات دولت اشاره کردند به این موضوع که شرایط بحرانی نیست بلکه شرایط دشوار است. بدای ما که دهه ۶۰ دیدیم شرایط بحرانی نیست.ایشان فرمودند برای شما دولتمردان در شرایط سحت رتق و فتق کردن امور مردم صوابش دو چندان خواهد بود.

وی ادامه داد: باید با روحیه بسیجی و جهادی گره های آموزش و پرورش را باز کنیم. سازمان بسبج فرهنگیان هم در راستای موضوعات آموزش و پرورش این جشنواره را رقم زده است. ما امروز به فرهنگ شهید حججی بسیار نیاز داریم.

بطحایی گفت: ما در مدارسمان مهارت بلند شدن بعد از زمین خوردن و داشتن چشم انداز و صبوری را باید با بچه هایمان تمرین کنیم که جایشان بسیار خالی است در آموزش و پرورش. اینها اتفاق نمی افتد مگر همه متعهد شویم فرهنگ و روحیه بسیجی را در خود تقویت کنیم و دوباره آدمهای دهه ۶۰ شویم. اگر نسل ما نتواند این کار را بکند حتما نسل های بعد نخواهد توانست.