امکانات اضافه شده به جی میل
امکانات اضافه شده به جی میل

چندی پیش گوگل به‌روز‌رسانی بزرگی را برای پست الکترونیکی محبوب خود یعنی جی میل ارائه داد. در این به‌روزرسانی، امکانات کاربردی مختلفی به این سرویس اضافه شده است. اما چگونه می‌توانید از این قابلیت‌های جدید(روی وب) استفاده کنید.  در قدم اول باید به قسمت تنظیمات یا settings رفته و گزینه Try the new Gmail را بزنید. البته باید بدانید […]

چندی پیش گوگل به‌روز‌رسانی بزرگی را برای پست الکترونیکی محبوب خود یعنی جی میل ارائه داد. در این به‌روزرسانی، امکانات کاربردی مختلفی به این سرویس اضافه شده است. اما چگونه می‌توانید از این قابلیت‌های جدید(روی وب) استفاده کنید.

 در قدم اول باید به قسمت تنظیمات یا settings رفته و گزینه Try the new Gmail را بزنید. البته باید بدانید که ممکن است این گزینه فعلاً برای تمام کاربران فعال نشده باشد. در جی میل جدید ابزار اصلاح‌ شده‌ وظایف گوگل یا همان Google Tasks نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین دسترسی به این امکان به‌همراه تقویم و ابزار یادداشت‌برداری Keep از طریق یک پنل که در سمت راست جیمیل دیده می‌شود در دسترس کاربران قرار دارد. برای دسترسی ساده و سریعتر به ایمیل‌هایی که برای شما ارسال شده است تمامی امکانات مانند آرشیو، حذف، نشان‌گذاری به‌عنوان خوانده‌ شده، درخواست پاسخ به دعوت‌نامه‌ها، به تعویق انداختن (Snooze) ایمیل و مشاهده‌ آن در زمانی دیگر در کنار ایمیل قرار گرفته است. در روز ایمیل‌های مختلفی دریافت می‌کنیم که برخی از آنها را باید در موقعیت خاص و با تمرکز ویژه پاسخ دهیم اما گاهی اوقات آنقدر سرمان شلوغ می‌شود که ایمیل‌های بی‌پاسخ روی هم جمع می‌شود. اما در به‌روزرسانی جدید جیمیل این مشکل حل شده است. در این به‌روزرسانی جدید هشداری به نام Nudge وجود دارد تا هیچ ایمیلی را فراموش نکنید. اسپم‌ها بخش جدا‌ناپذیر ایمیل‌ها هستند اما برای اینکه از دریافت این نوع ایمیل‌ها در امان باشید از این پس هنگام مشاهده‌ ایمیل‌های مشکوک، هشدارهای برجسته‌تر، بزرگ‌تر و قرمزتر خواهید دید. اینها بخش کوچکی از امکانات به روز شده جیمیل است اگر از این قابلیت‌ها راضی نیستید می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات گزینه‌ Go back to classic Gmail را انتخاب و شرایط را به حالت اول برگردانید.