امیدم به جوانان نسل امروز بیشتر از قبلی‌هاست
امیدم به جوانان نسل امروز بیشتر از قبلی‌هاست

رهبر معظم انقلاب با اشاره به تفاوت جوانان امروز با نسل اول انقلاب تاکید کردند: من به جوان امروز – در صورتی‌که انگیزه و ایمانش درست باشد – اعتمادم و امیدم بیشتر است تا به جوان آن روز. پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، گزیده ای از بیانات […]

رهبر معظم انقلاب با اشاره به تفاوت جوانان امروز با نسل اول انقلاب تاکید کردند: من به جوان امروز – در صورتی‌که انگیزه و ایمانش درست باشد – اعتمادم و امیدم بیشتر است تا به جوان آن روز.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده سردار شهید علی ییلاقی (فرماند اسبق لشکر ۲۵ کربلا) را که در دی ماه سال جاری انجام شد، منتشر کرد.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطاب به جوانان حاضر در جلسه فرمودند:

«بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

… شماها جوانید، شماها نسل سوّمید؛ اوّلاً جوان این نسل، جوان نسل سوّم، از جوان نسل اوّل امیدبخش‌تر است درصورتی‌که بتواند ایمانش را حفظ کند. جوان نسل اوّل، کسانی بودند که از روی احساسات، از روی هیجان [کار کردند]؛ احساسات بود، احساسات خوبی هم بود و همان احساسات کار کرد، یعنی یک نظام کهن را سرنگون کرد و اسلام را رو آورد؛ این را ما کوچک نمی گیریم، امّا غالباً دانه‌دانه‌ی افراد ــ نمی گویم همه ــ از روی احساسات لانه‌ی جاسوسی را آن روز رفتند و با شجاعت تمام گرفتند، امّا بعداً رفتند با آمریکایی‌ها صحبت کردند و عذرخواهی کردند؛ این ناشی از چیست؟ ناشی از کم‌عمق بودنِ آن انگیزه است.

آن انگیزه متّکی به یک زیرساخت محکم نبود؛ انگیزه بود، امّا زیرساختش محکم نبود. جوان های امروز  ــ [هرچند] بعضی [از آنها] هستند که بی‌خیال در خیابان راه می روند؛ زمان جنگ هم بودند، نه اینکه نبودند ــ امّا آن [جوانی] که دنبال وظیفه می رود، می فهمد چه‌کار دارد میکند. یک نمونه‌اش همین حججی است و صدها نمونه، بلکه هزارها نمونه از این قبیل وجود دارد.

لذا من به جوان امروز درصورتی‌که انگیزه و ایمانش درست باشد، اعتمادم و امیدم بیشتر است تا به جوان آن روز. شماها آن جوان امروز هستید. آینده مال شماها است، این مملکت مال شماها است. ما می رویم، ما نقشمان تمام شده، ما خواهیم رفت؛ آن که می ماند و این کشور را باید به اوج برساند، شماها هستید. هرچه می توانید خودتان را بسازید، هم از لحاظ فکری بسازید، هم از لحاظ ایمانی بسازید؛ هم فکر را درست کنید، هم ایمان و دل را درست کنید. با خدا اُنس داشته باشید، اگر می توانید، تا آنجایی که می توانید، نماز شب بخوانید؛ نماز را خوب بخوانید، با توجّه بخوانید، قرآن را بخوانید. اینها چیزهایی است که می تواند جای این شهدا را پر کند؛ این کارها لازم است. من به شماها بیشتر امید دارم، به همین جوانِ نسل شما؛ [البتّه] اشخاص شما را نمی خواهم بگویم، چون آشنایی ندارم، امّا به این نسل من بیشتر اعتماد دارم و بیشتر امید دارم تا آن [نسل قبلی].»