لزوم انتشار اطلاعات قراردادهای نفتی با رعایت منافع ملی
لزوم انتشار اطلاعات قراردادهای نفتی با رعایت منافع ملی

در نشست بررسی چگونگی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت، بر لزوم پاسخگویی جامع، دقیق و به‌موقع به درخواست کنندگان اطلاعات قراردادهای نفتی، حقوق و مزایای مدیران عامل تاکید شد. به نقل از دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، نشست بررسی چگونگی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت […]

در نشست بررسی چگونگی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت، بر لزوم پاسخگویی جامع، دقیق و به‌موقع به درخواست کنندگان اطلاعات قراردادهای نفتی، حقوق و مزایای مدیران عامل تاکید شد.

به نقل از دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، نشست بررسی چگونگی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت، باحضور اعضای دبیرخانه کمیسیون و نمایندگان شرکتهای ملی گاز، نفت، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برگزار شد.

در این نشست نحوه ارائه اطلاعات قراردادهای مرتبط با حوزه نفت، حقوق و مزایای مدیران عامل، بیمه حوادث، اطلاعات فنی خطوط لوله … مورد بررسی قرار گرفت و بر پاسخگویی جامع، دقیق و به موقع به درخواست کنندگان اطلاعات تاکید شد.

باقر انصاری، مشاور حقوقی دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ضمن بیان موضوعات حقوقی مرتبط در این حوزه، بر اهمیت ارایه اطلاعات به موقع جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه حاشیه سازی تاکید کرد.

وی افزود: براساس شمول قانون باید پاسخ‌ها متناسب با ملاحظات منافع ملی منتشر شود.

در ادامه، حسن صمیم نیک پی، معاون سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، از همکاری وزارت نفت و مجموعه‌های تابعه در اجرای این قانون قدردانی کرد و گفت: در ابتدای فعالیت سامانه روند اتصال دستگاه ها با کندی صورت می‌گرفت اما در دو ماه گذشته شاهد روند رو به رشد اتصال دستگاه‌ها به سامانه و پاسخگویی به درخواست‌های ثبت شده هستیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده از سوی دبیرخانه، در سال جدید، با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بانکها و به‌طور کلی دستگاه‌هایی که به سامانه پیوسته‌اند، جلساتی برگزار و با مشارکت نمایندگان آنها به طور تخصصی نحوه انتشار و ارائه اطلاعات به مردم بررسی خواهد شد.

در پایان این نشست مسائل و مشکلات پیش روی اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مجموعه وزارت نفت از سوی نمایندگان این وزارتخانه مطرح و مقرر شد در تهیه شیوه نامه‌های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آنها توجه شود.