انتقاد از حرکت وحدت شکنانه عده ای در راهپیمایی روز جهانی قدس
انتقاد از حرکت وحدت شکنانه عده ای در راهپیمایی روز جهانی قدس

محسن هاشمی با اشاره به حرکت وحدت شکنانه عده ای در راهپیمایی روز قدس گفت: بدترین ضربه به این نمایش جهانی وحدت، کوبیدن بر طبل تفرقه و وحدت شکنی و دمیدن به آتش اختلافات و دشمنی های داخلی است. محسن هاشمی پیش از آغاز شصت و هفتمین جلسه شورا با یادآوری ایام سپری شده قدر […]

محسن هاشمی با اشاره به حرکت وحدت شکنانه عده ای در راهپیمایی روز قدس گفت: بدترین ضربه به این نمایش جهانی وحدت، کوبیدن بر طبل تفرقه و وحدت شکنی و دمیدن به آتش اختلافات و دشمنی های داخلی است.

محسن هاشمی پیش از آغاز شصت و هفتمین جلسه شورا با یادآوری ایام سپری شده قدر از این شبها و به تعبیر بزرگان به عنوان آغاز سال تقدیری انسان ها یاد کرد و گفت:  آنچه که در شب قدر برای فرد مقدر می شود در طول سال مابین دو شب قدر، محقق می شود که امیدواریم در شب قدر امسال خیر و عافیت برای شهروندان و مردم ایران در این شرایط پرالتهاب رقم خورده باشد و شاهد سال معنوی پرباری باشیم.

رییس شورای شهر تهران در ادامه به سالروز شهادت امیرمومنان، علی مرتضی علیه السلام نیز اشاره داشت و گفت: سخن گفتن از علی ساده است و عمل کردن به سیره او دشوار، در این روزها و شبها شاهد بودیم که سخنرانان بسیاری از عدالت علی، جوانمردی او، تقوا و زهد وپارسایی‌اش، صبر وتحملش نسبت به مخالفان، مهربانی با ضعفا و ستاندن حق مظلومان از ظالمان سخن گفتند اما هرسخنی که گفته شد، این سئوال را در ذهن افکارعمومی پررنگ تر کرد که چرا ما بدین اندازه با عمل علی فاصله داریم و چرا این شکاف هر روز و هرسال عمیقتر می گردد.

وی ادامه داد: اگر ما مدعی هستیم که سیره علوی، الگویی جهانی و ماندگار برای اداره جامعه بشری است، چرا خود در عمل به آن کم توجهیم و کمتر نشانی از عملکرد امیرمومنان در عمل ما هویداست؟

هاشمی با بیان اینکه انتظار مردم از ما مسئولان این است که بجای سخن گفتن فراوان، اندکی عمل کنیم  ادامه داد: ” دوصد گفته، چون نیم کردار نیست”.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به روزجهانی قدس اظهار داشت: روزی که به عنوان نماد و سمبل وحدت در جهان اسلام در احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی نامگذاری گردید و ۴ دهه است که هر سال مسلمانان روزه دار در سراسر جهان به خصوص مردم ایران، با حضور پرشور خود این روز را گرامی می دارند.

وی افزود: در کنار زیبایی و عظمت راهپیمایی روزجهانی قدس، متاسفانه شاهد برخی حرکات وحدت شکنانه و تفرقه انگیز توسط گروهی معدود از افراد بودیم.

هاشمی با بیان اینکه فلسفه و روح حاکم بر روز قدس، وحدت و همنوایی بر روی اصولی که نه تنها شیعیان و هواداران انقلاب اسلامی، بلکه همه مسلمانان و پیروان فرق و مذاهب گوناگون جهان اسلام را پیرامون محور دفاع از فلسطین و مسجد الاقصی گرد بیاورد گفت:  پس بدترین ضربه به این نمایش جهانی وحدت، کوبیدن بر طبل تفرقه و وحدت شکنی و دمیدن به آتش اختلافات و دشمنی های داخلی است.

رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در این میان، نه تنها به رهنمودهای ماندگار امام خمینی (ره) مبنی بر وحدت کلمه، کم توجهی شد بلکه تاکیدات موکد مقام معظم رهبری نیز بر حفظ یکپارچگی، اتحاد و یکصدایی مردم ومسئولان در برابر دشمنان قسم خورده جهان اسلام وایران اسلامی نیز نادیده گرفته شد که امیدواریم کسانی که مدعی ولایتمداری هستند، خود پیشرو حفظ وحدت باشند.