انتقال سفارت آمریکا به شهر بیت المقدس را محکوم می کنیم
انتقال سفارت آمریکا به شهر بیت المقدس را محکوم می کنیم

رئیس شورای شهر تهران تصمیم نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به شهر بیت‌المقدس مأمن و قبله نخست مسلمانان را محکوم کرد.  محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم نامشروع ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس کنار مسجدالاقصی به […]

رئیس شورای شهر تهران تصمیم نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به شهر بیت‌المقدس مأمن و قبله نخست مسلمانان را محکوم کرد.

 محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم نامشروع ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس کنار مسجدالاقصی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اتفاق همزمان میلاد پیامبر اکرم (ص)  افتاد و ما آن را محکوم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این اقدام شیطانی با مکر الهی مواجه شد و در هفته وحدت، موجب وحدت بیشتر جهان اسلام علیه سلطه و اشغال فلسطین مظلوم توسط رژیم صهیونیستی شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از بامداد نهضت اسلامی در اوایل دهه ۴۰ در کنار همه آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مردم غیور ایران  یعنی جهاد علیه استکبار داخلی و خارجی و حمایت از مبارزات مردم فلسطین و حذف غده سرطانی منطقه یعنی اسرائیل آغاز شد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: نخستین اقدام روشنگرانه در ایران، علیه اشغال فلسطین توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت و ایشان در ۲۹ سالگی و به دلیل تبعید در سال ۱۳۴۲ هنگام فرار از دست عمال رژیم گذشته در تبعید خود خاصه به دلیل فشار علیه مبارزان و به دلیل تبعید امام خمینی و سرکوب قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ کتاب القزبه الفلسطینه با قلم اکرم زعیتر که سفیر اردن در ایران بود را ترجمه و با نام سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار در سال ۱۳۴۳ منتشر کرد.

وی ادامه داد: مرحوم دکتر مصدق از حج تا احمد‌آباد مستوفی با مطالعه کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار پیغام کتبی ارسال می‌کند که کتاب را مطالعه کردم، حیف است این کتاب بلامطالعه باقی بماند و پولی می‌فرستند و ۲۰۰ جلد کتاب هم می‌خرند که توزیع شود.