انسان ۱۸۱ هزار کیلوگرم زباله در ماه رها کرده است
انسان ۱۸۱ هزار کیلوگرم زباله در ماه رها کرده است

گزارش جدید نشان می دهد انسان بیش از ۱۸۱ هزار کیلوگرم زباله در ماه رها کرده که شامل یک شاخه زیتون از جنس طلا، پرعقاب و جستجوگرهای فضایی است. به نقل از لایو ساینس، طبق گزارش جدید ناسا انسان بیش از ۱۸۱ هزارکیلوگرم  زباله روی سطح ماه رها کرده است. برخی از این زباله ها […]

گزارش جدید نشان می دهد انسان بیش از ۱۸۱ هزار کیلوگرم زباله در ماه رها کرده که شامل یک شاخه زیتون از جنس طلا، پرعقاب و جستجوگرهای فضایی است.

به نقل از لایو ساینس، طبق گزارش جدید ناسا انسان بیش از ۱۸۱ هزارکیلوگرم  زباله روی سطح ماه رها کرده است.

برخی از این زباله ها عبارتند از یک شاخه زیتون از جنس طلا، مدارگردهای ماه، یک چکش، پرعقاب و یک پرچم. بخش اعظم این وسایل را فضانوردانی در این ستاره رها کردند که بین سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ در برنامه آپولو به آنجا سفر کردند.

البته بخش دیگر زباله ها مربوط به  ماموریت های بی سرنشین جستجوگرهای فضایی متعلق به آمریکا، روسیه، ژاپن، هند و اروپا است.

ویلیام بری یکی از تاریخ شناسان ناسا در این باره می گوید: البته تعیین مقدار دقیق زباله ها در ماه کار مشکلی است اما به نظر می رسد بیش از ۱۸۱ هزار کیلوگرم باشد. با توجه به تجهیزات فضایی سنگینی که در این ستاره جا مانده (مانند ۵ کاوشگر) این رقم چندان دور از ذهن نیست.

بسیاری از زباله های قدیمی کاوشگرهای ماه هستند که برای بررسی وضعیت آب وهوا به آنجا فرستاده شدند. دردهه ۱۹۶۰ میلادی عده ای از دانشمندان معتقدند بودند سطح ماه دارای شن های روان است اما این کاوشگرها پس از پایان ماموریت در ماه باقی ماندند و غلط بودن این نظریه را نشان دادند.