رئیس جمهور را از اهمال و بی توجهی در بارندگی اخیر باخبر خواهیم کرد
رئیس جمهور را از اهمال و بی توجهی در بارندگی اخیر باخبر خواهیم کرد

وزیر کشور گفت: اگر اهمال و بی توجهی هم در جریان بارش برف شده با گزارشی که به رییس جمهور می دهیم، برخورد خواهیم کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران درباره بارندگی های اخیر و مشکلات ناشی از آن اظهار داشت: روز […]

وزیر کشور گفت: اگر اهمال و بی توجهی هم در جریان بارش برف شده با گزارشی که به رییس جمهور می دهیم، برخورد خواهیم کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران درباره بارندگی های اخیر و مشکلات ناشی از آن اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته گذشته، ستاد مدیریت بحران، به همه دستگاه ها اعلام کرد و از رادیو و تلویزیون هم اعلام عمومی شد که طی روزهای آینده، جبهه پر نفوذی به کشور ورود می کند. در ۱۹ استان بارندگی داشتیم. بیشترین مشکلات را در استان تهران و تا حدودی در حوزه قزوین داشتیم و خوشبختانه هیچگونه آسیب جانی نداشتیم.

وی افزود: ستاد بحران بیش از ۸ هزار نفر را اسکان داد؛ ۲۵۰۰ اتومبیل را که در برف گیر کرده بودند را نجات داد و به بیش از ۱۰ هزار نفر تغذیه رساند. همه راهداری ها در خدمت مردم بودند. در حوزه قزوین، در برفروبی و انسداد جاده ها با کندی مواجه بودیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بخشی از دلیل این مساله به صاحبان اتومبیل ها بازمی گردد؛ ما وقتی تذکر می دهیم که زنجیر چرخ بسته شود و با امکانات کامل در ایام برفی تردد شود، متاسفانه رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: قطعا مسئولین دستگاه های مربوطه باید پاسخگو باشند. رییس جمهور به من مسئولیت داد با حضور وزرا و روسای دستگاه های اجرایی و با نظر استانداران، بتوانیم دلیل این مشکلی که ایجاد شده بود را حل کنیم؛ اگر اهمال و بی توجهی هم شده با گزارشی که به رییس جمهور می دهیم، برخورد خواهیم کرد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: مردم باید همکاری مناسبی داشته باشند. روزانه از راه های مختلف، ۵۰۰ هزار اتومبیل وارد تهران می شوند؛ یقینا با بستن جاده ها، کنترل سخت می شود.

وزیر کشور گفت: در روزهای بارندگی که رحمت الهی بود، مردم با نشاط بودند؛ این به معنی این نیست که به کمبودها و مشکلات توجه نکنیم.