اولین بازنده  انتخابات ٩۶
اولین بازنده  انتخابات ٩۶

  همانگونه که پیش بینی شده بود شورای نگهبان قانون اساسی بر اساس گزارش ۴مرجع و نهاد قضایی و امنیتی و بررسی آراء اعضای محترم خود افراد را منطبق با معیار های عرف و قانون تایید و یا رد صلاحیت میکنند و در قانون نیز هیچ گونه پیش بینی برای استیناف یا اعتراض و بازنگری […]

 

همانگونه که پیش بینی شده بود شورای نگهبان قانون اساسی بر اساس گزارش ۴مرجع و نهاد قضایی و امنیتی و بررسی آراء اعضای محترم خود افراد را منطبق با معیار های عرف و قانون تایید و یا رد صلاحیت میکنند و در قانون نیز هیچ گونه پیش بینی برای استیناف یا اعتراض و بازنگری رد صلاحیت شدگان وجود ندارد.

هفته گذشته  سخن گوی قوه قضاییه حضرت حجت الاسلام والمسلمین  محسنی اژه ای درپاسخ به سئوالی اعلام نمود ایشان و حمید بقایی هر دو پرونده دارند و تعجب اینجاست که این دو کانون هوش و زیرکی بعد از این بیان هیچ گونه مبادرت به انصراف از مشارکت نیاندیشیده و با هوای بر از باد در بینی آینده ای برای خود باقی نگذاشتند.

ملت نجیب ایران این درصد آی کیو را ٨ سال  تحمل نمود و هزینه های آنرا پرداخت

منش بزرگ و کرامت زاید الوصف رهبری در توصیه به او برای اینکه در انتخابات شرکت ننماید به نوعی حفاظت از آبروی او محسوب میشد.

حقیر در مقاله ای  نوشتم که مقام معظم رهبری واقف به وجود پرونده هائی قضایی از احمدی نژاد بودند که میتوانست در دوره ای رسیدگی شده و با اغماز به آنچه در آنها بعنوان اتهام هزاران صفحه راست و دروغ را باعث شده ، نگاه شده واز او  و عملکردش رفع شبهه میگردید، که شاید آن رفع شبهه مقدر برای ادوار دیگری فرصتی به احمدی نژاد میداد تا عرض اندامی جدید در صحنه هنرمندی خود بیافریند اماصد افسوس که نگاه کودکانه و لجبازی نابخردانه فرصت اعطای آبروئی که پدر خردمند و پیر فرزانه برایشان فراهم دیده بود  را به آتش لجوجی و بی کفایتی سوزاند.

امروز همه ملت ایران و حتی همه جهانیان مطلع شدند که احمدی نژاد و بقایی و شاید برخی دیگر از قوم ایشان با عملکرد خود موجب آفرینش اتهاماتی شده اند که حتی اگر همه آنها پاسخ رسا و سدید داشته باشند،  فرصتی چند ساله طلب میکنند تا امکان مختومه شدن پرونده ها را فراهم آورند.

شد غلامی که آب جوی آرد،

آب جوی آمد و غلام ببرد.

احمدی نژاد با ده ها کیلو پرونده قضایی معلوم بوداز سد شورای نگهبان نمیگذرد.

احمدی نژاد با صد کیلو پرونده قضایی نمیتوانست از چه کسی استمداد بجوید.

احمدی نژادی که  امروز و بعد از اعلام نظر شورای نگهبان همه پل های پشت سر خود را تخریب کرده و هم میلیونها ابهام اجتماعی آفریده راهی در ادامه لجبازی جز پناه بردن به دامن اجنبی باقی نگذاشته است .

یا باید با مصاحبه و ادامه ایجاد تشنج فضا را برای تخریب انتخابات بسود دشمن متشنج کند و یا خفقان خریده  و سکوت اختیار نماید چرا که نه راه پس و نه راه پیش باقی نگذاشته است.

عنصر صبر و دندان روی جگر نهادن سیاسی و فرهنگی و حتی اجتماعی پاسخ به امتحان خداست و انسانها در محیط رفتاری خود با چالش هایی مواجه میشوند که بجز اتصال به دامن اتکال به ذیل عنایت پرورگاریش موجبی برای فلاح و رستگاری نمی یابند.

دو هفته پیش احمدی نژاد نزد مردم تا حدی مقبولیت داشت چرا که بعد از نهی رهبری تا دوره ای به سفر انتخاباتی نرفت و این عمل در جامعه تا حدی جنبه تمکین تلقی نمود اما امروز بعد از دو هفته خودنمایی چه شد؟

سخنرانی اهوازش دهن کجی به نظام و رهبری تلقی گردید

نامه نگاری با اصلاح طلبانش توطئه نشان داده شد،

نام نویسی مضحکش خود نمایی و کودکانه تعریف گردید.

پاسخ منفی شورای نگهبان هم مزید برعلل.

اشتباه احمدی نژاد محاسبه غلط در اندازه فهم و بلوغش در ارزیابی خویش است.

او این امر را که موفقیت در انتخابات های گذشته برای وی موکول به دفع افسد به فاسد برای بقای نظام و انقلاب بوده  است را از ریشه نفهمیده بود، و تصور میکرد او جایگاه مقبولی در نزد خدا و مردم یافته که میتواند به چالش با رهبری بپردازد!

هفته قبل شرایط احمدی نژاد را به یک باد کنک  باد شده تشبیه نمودم که با نوک یک سوزن به فنا تن در میدهد و این هفته تمام.

و امروز دست از پا دراز تر مانده در صف ابهامات که :

عضو شورای مصلحت و رئیس جمهور ٨ ساله ایران رد صلاحیت شد حال دائم جنجال بیافریند

والسلام

حمیدرضا نقاشیان