ایجاد آمادگی لازم برای زمان خروج آمریکا از برجام ضروری است
ایجاد آمادگی لازم برای زمان خروج آمریکا از برجام ضروری است

انزلی-معاون رئیس جمهور با بیان اینکه احتمال خروج آمریکا از برجام در ۲۲ اردیبهشت وجود دارد، تأکید کرد: باید آمادگی لازم برای این شرایط را داشته باشیم. ظهر چهارشنبه همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان در شهرستان انزلی برگزار و در پایان این همایش از ۶۰ معلم نمونه […]

انزلی-معاون رئیس جمهور با بیان اینکه احتمال خروج آمریکا از برجام در ۲۲ اردیبهشت وجود دارد، تأکید کرد: باید آمادگی لازم برای این شرایط را داشته باشیم.

ظهر چهارشنبه همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان در شهرستان انزلی برگزار و در پایان این همایش از ۶۰ معلم نمونه گیلانی تجلیل و تقدیر شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت همچنین سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: استاد شهید مطهری نماد و الگوی یک تفکر اسلامی و انقلابی بود.

 حل مشکلات و بهبود معیشت فرهنگیان اولویت دولت در سال های اخیر

وی با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی و اخلاقی استاد مطهری، افزود: استاد مطهری در حوزه های فلسفی، نبوت و مهدویت نگاهی ژرف و عمیق داشتند که باید تبیین و تشریح شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان می تواند در حوزه فلسفه انتظار با محوریت نبوت، امامت، خاتمیت و مهدویت این استاد گرانقدر یک فعالیت تحقیقاتی انجام دهند، گفت: این آمادگی وجود دارد که برخی از این مقالات و تحقیق و پژوهش ها به یک کتاب تبدیل شده و در راستای تبیین آن کارگاه آموزشی برگزار شود.

وی همچنین با بیان اینکه خود نیز یک فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر یکی از اولویت های دولت حل مشکلات آموزش و پرورش و بهبود معیشت فرهنگیان بوده و در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده اند.

نوبخت از فرهنگیان و معلمان خواست تا عملکرد دولت طی پنج ساله گذشته را نقد و بررسی کرده و نظرات، ایده ها و انتقادات خود را به رشته نگارش درآورند، تصریح کرد: آماده شنیدن و دریافت نقدها و پیشنهادات شما هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت طی پنج سال اخیر گام هایی در راستای شکست محاصره اقتصادی در قالب برجام برداشته است، افزود: این یک تصمیم جمعی در دولت بوده و کسی نمی تواند اکنون بگوید که سهمی در آن نداشته یا آن را قبول ندارد برای بهبود این وضعیت تا انتهای این مسیر را طی می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته و همچنین احتمال خروج آمریکا از برجام در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای تغییر این فضا و همچنین روزهای آینده برنامه ریزی لازم صورت گرفته و آمادگی لازم باید وجود داشته باشد.

نقش غیرقابل انکار معلمان در توسعه کشور

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در ادامه این همایش جامعه فرهنگیان را کلید توسعه هر جامعه ای عنوان و اظهار کرد: نقش فرهنگیان و معلمان در راستای رشد و توسعه کشور و همچنین تربیت نیروی انسانی متعهد، معتقد و متخصص غیرقابل انکار است.

مهدی حاجتی با بیان اینکه در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی در آموزش و پرورش استان گیلان طی سال های اخیر گام های مثبتی برداشته شده است، افزود: تلاش شده در این حوزه سطح آموزش و پرورش را از نگاه راهبردی به برنامه ریزی عملیاتی تغییر دهیم.

وی با تأکید برضرورت استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت های علمی، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان گیلان جزء ۱۰ آموزش و پرورش برتر کشور در شورای آموزش و پرورش محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ارتقای سطح آموزش و پرورش یکی از اولویت های ما محسوب می شود، تصریح کرد: برنامه ریزی در زمینه استفاده از همه ظرفیت ها در این زمینه شده است.