بارش بهاری هم سد لتیان را پُر نکرد؛ ۳۴ درصد سد خالی است
بارش بهاری هم سد لتیان را پُر نکرد؛ ۳۴ درصد سد خالی است

در حالی به نیمه نهمین ماه سال آبی ۹۷ – ۹۶ رسیده ایم که ۶۴ درصد مخزن سد لتیان که یکی از سدهای مهم تأمین آب شرب تهران است، پُر بوده و ۳۶ درصد آن خالی است. سد لتیان به‌روی رودخانه جاجرود با سطح حوزه آبریزی به‌مساحت ۶۹۸۰۰ کیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه […]

در حالی به نیمه نهمین ماه سال آبی ۹۷ – ۹۶ رسیده ایم که ۶۴ درصد مخزن سد لتیان که یکی از سدهای مهم تأمین آب شرب تهران است، پُر بوده و ۳۶ درصد آن خالی است.

سد لتیان به‌روی رودخانه جاجرود با سطح حوزه آبریزی به‌مساحت ۶۹۸۰۰ کیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه به‌میزان ۳۵۰ میلیون مترمکعب در استان تهران و در فاصله ۳۵کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. این سد که در سال ۱۳۴۶ به بهره‌برداری رسیده؛ یکی از ۵ سد اصلی و مهم تأمین آب شرب استان تهران است.

با وجود بارش‌های بهاره در بالادست این سد و همچنین برداشت‌هایی که به‌منظور استفاده شرب و کشاورزی از مخزن این سد شده است، از مجموع حجم ۹۵ میلیون مترمکعبی مخزن سد لتیان، در حال حاضر حدود ۶۷ میلیون مترمکعب آن، پُر از آب است.

به‌عبارتی در حالی به نیمه نهمین ماه سال آبی ۹۷ – ۹۶ رسیده ایم که ۶۴ درصد مخزن سد لتیان که یکی از سدهای مهم تأمین آب شرب تهران است، پُر بوده و ۳۶ درصد آن خالی است.

سال گذشته در زمان مشابه، مقدار ذخیره آبی سد لتیان ۶۸ میلیون مترمکعب بود که این رقم در سال جاری یک میلیون مترمکعب کمتر از زمان مشابه سال گذشته است.