بازار ۶۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه در صنعت آب
بازار ۶۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه در صنعت آب

سرپرست وزارت نیرو گفت: در حال حاضر، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بازار آماده به کار و مهیای سرمایه گذاری، در صنعت آب و فاضلاب در کشور وجود دارد. به نقل از وزارت نیرو؛ ستار محمودی، سرپرست وزارت نیرو در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران گفت: نمایشگاه سیزدهم […]

سرپرست وزارت نیرو گفت: در حال حاضر، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بازار آماده به کار و مهیای سرمایه گذاری، در صنعت آب و فاضلاب در کشور وجود دارد.

به نقل از وزارت نیرو؛ ستار محمودی، سرپرست وزارت نیرو در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران گفت: نمایشگاه سیزدهم در قیاس با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته، هم از نظر کمی و از نظر کیفی و اراده محصولات جدید، در تراز بالاتری قرار داشت.

وی افزود: از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه‌ها، فراهم کردن بستری برای آشنایی شرکت‌های داخلی و خارجی با جدیدترین دستاوردها دیگر و به اشتراک گذاشتن ایده‌های نو برای پیشرفت هر چه بیشتر این صنعت است. در این نمایشگاه، تکنولوژی و ایده‌های بسیار خوبی در زمینه اتصالات لوله‌ها، تجهیزات اندازه گیری و تله متری و البته فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف به نمایش، گذاشته شده بود.

سرپرست وزارت نیرو اضافه کرد: صنعت‌گران کشور، مایه افتخار این کشور هستند؛ چرا که در برهه‌های حساس همواره میدان دار اقتصاد کشور بودند و اجازه نداده‌اند تا شهروندان کم و کاستی‌هایی در زمان‌های سخت از جمله جنگ و یا زمان تحریم‌ها احساس کنند. خوشبختانه عمده مواد مصرفی در صنعت آب و آب و فاضلاب، تولید داخل است و ما در این زمینه، تا حد زیادی به خودکفایی رسیده‌ایم؛ اما این امر نباید ما را از توجه به تجربیات و ایده‌های نو جهانی بازدارد.

محمودی گفت: ایجاد کنسرسیوم‌هایی در داخل میان چندین شرکت داخلی می‌تواند باعث افزایش توانایی رقابت شرکت‌های داخلی از نظر توانایی و حجم سرمایه و البته هم افزایی قابلیت‌ها در مقابل رقبای خارجی شود. وجود بازاری ۸۰ میلیونی در داخل و حدود ۴۰۰ میلیونی در منطقه که عمدتاً تشنه محصولات بادوام با قیمت مناسب هستند، شرایط بسیار خوبی برای تکاپوی شرکت‌ها ما فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بازار آماده به کار و مهیای سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب در کشور وجود دارد و این می‌تواند فرصت بسیار مغتنمی برای شرکت‌های داخلی باشد.

وی افزود: قلت سرمایه در وزارت نیرو نباید باعث دلسردی شرکت‌های خصوصی جهت مشارکت در انجام پروژه‌ها شود؛ چرا که این دوره نیز در حال گذار است. امیدواریم شرکت‌های داخلی، یاریگر وزارت نیرو و مجموعه‌های دولتی در زمینه اصلاح قوانین و آیین نامه توسعه سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت باشند.