علت سفر هیئت سعودی به ایران؛بازدید از اماکن دیپلماتیک
علت سفر هیئت سعودی به ایران؛بازدید از اماکن دیپلماتیک

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره علت سفر هیئت عربستانی به ایران، گفت: این سفر از مدتها پیش مطرح بود و قرار شد که هیاتی از ایران به عربستان برود و هیاتی از آنجا به ایران بیاید و هدف این سفر که از پیش اعلام شد بازدید از اماکن دیپلماتیک است. بهرام […]

قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره علت سفر هیئت عربستانی به ایران، گفت: این سفر از مدتها پیش مطرح بود و قرار شد که هیاتی از ایران به عربستان برود و هیاتی از آنجا به ایران بیاید و هدف این سفر که از پیش اعلام شد بازدید از اماکن دیپلماتیک است.

بهرام قاسمی در حاشیه مراسم ترحیم ابراهیم یزدی در جمع خبرنگاران در این باره افزود: حدود یک ماه پیش هیات عربستانی ویزای خود را دریافت کرد و هیات ایرانی نیز امروز ویزای خود را در اختیار دارد و فکر می کنم در آینده نزدیک این دو هیات برای بازدید از اماکن دیپلماتیک دو کشور به پایتخت های دو کشور سفر خواهند کرد.

قاسمی همچنین اعلام کرد: زمان دقیق سفر این هیات‌ها مشخص نیست اما به نظر می‌رسد بعد از ایام حج این سفرها صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت سفر نماینده رییس جمهوری روسیه و مشاور رییس جمهوری فرانسه به ایران و اینکه آیا این سفرها به مذاکرات آستانه ارتباطی دارد، اظهار کرد: خیر، سفر مشاور رئیس جمهوری فرانسه  در چارچوب رایزنی های اقتصادی و سایر زمینه های مشترکی که است با این کشور داریم.

وی درباره سفر نماینده پوتین به ایران گفت: ما در بحت مذاکرات آستانه و سایر مسائل منطقه‌ای با دولت روسیه دایما در ارتباط هستیم و مکررا هیات های ما با روسیه دیدار و تحولات منطقه را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار می دهند.