بازنگری طرح ترافیک نیازمنداصلاح/شنبه پیشنهاد شهرداری بررسی می شود
بازنگری طرح ترافیک نیازمنداصلاح/شنبه پیشنهاد شهرداری بررسی می شود

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بازنگری در طرح ترافیک که از سوی شهرداری مطرح شده نواقصی دارد که اگر اصلاح نشود پایه گذار یک طرح اشتباه است. محمدعلی کرونی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا کمیسیون حمل و نقل در جریان جزئیات طرح جدید ترافیکی شهرداری تهران […]

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بازنگری در طرح ترافیک که از سوی شهرداری مطرح شده نواقصی دارد که اگر اصلاح نشود پایه گذار یک طرح اشتباه است.

محمدعلی کرونی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا کمیسیون حمل و نقل در جریان جزئیات طرح جدید ترافیکی شهرداری تهران قرار گرفته است یا نه، گفت: جای تاسف دارد که قبل از اینکه شورا در جریان جزئیات طرح ترافیک قرار بگیرد این گونه بازنگری در طرح ترافیک مطرح شده در حالی که هنوز در شورا بررسی نشده است.

وی با بیان اینکه احتمالا روز یکشنبه این موضوع در صحن مطرح شود، افزود: تا امروز کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون عمران و حمل و نقل به طور جدی و قطعی در جریان جزئیات طرح بازنگری قرار نگرفته و تنها اطلاعاتی که داریم مصاحبه هایی است که مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری در این خصوص انجام داده اند. این جزئیات هنوز به شورا ارائه نشده است.

کرونی تاکید کرد: اگر جزئیات، همین حرفهایی باشد که در رسانه ها مطرح می‌شود کمیسیون با آن مخالف است اما اگر جزئیات بیش از آن چیزی است که در مصاحبه ها و رسانه ها مطرح شده باید مورد بررسی قرار گیرد. آنچه ما تاکنون از این اطلاعاتی که بدستمان رسیده متوجه شدیم طرح دارای نواقصی است که اگر اصلاح نشود پایه گذار طرحی اشتباه است که بعد از مدتی از اجرای آن به طرح قبلی رضایت خواهیم داد و آن را کارآمدتر خواهیم دانست.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: کمیسیون حمل و نقل، اعضای شورا و کارشناسان روز شنبه در یک جلسه داخلی در شورا این طرح را بررسی خواهند کرد.

وی در خصوص اینکه برخی از اعضای شورا اعلام کردند شورا با کلیات این طرح موافق است پس چگونه در جریان بازنگری طرح ترافیک قرار نگرفته اند، گفت: ما با کلیات طرح موافقیم یعنی طرح کنونی باید تغییر کند. اینکه ۱۱۸ هزار طرح ترافیک سالیانه توزیع شود که ۹۰ هزار آن به نهادهای دولتی واگذار شود و هیچ تاثیری نیز در کاهش آلودگی هوا در محدوده مرکزی نداشته باشد درست نیست. ما تنها با تغییر در طرح ترافیک جدید موافقیم اما با طرحی که منجر به بدتر شدن وضعیت ترافیکی و آلودگی هوای محدوده مرکزی شود مخالفیم.

کرونی با اشاره به مطالعات کمیسیون عمران و حمل و نقل بر روی بازنگری طرح ترافیک ادامه داد: طرحی که از سوی شهرداری ارائه شده باید اصلاح شود و تاکید داریم طرحی که اجرا می‌شود باید طرحی جامع و کامل باشد و اصراری بر اجرای طرحی ناقص در سال آینده نداریم.

وی تاکید کرد: باید طرحی علمی، کارشناسی را به شهروندان ارائه کنیم که مطمئن باشیم نتیجه آن کاهش آلودگی هوا و ترافیک محدوده مرکزی است.