تلاش واشنگتن و اربیل برای بازگشت پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه
تلاش واشنگتن و اربیل برای بازگشت پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه

رسانه های خارجی گزارش دادند که واشنگتن و اربیل در تلاش هستند تا بغداد را راضی کنند که نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه بازگردند.  اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای خبر داد که «شان جنکینز» مسئول دفتر هماهنگی امنیتی آمریکا در عراق دیداری با «نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق داشته و […]

رسانه های خارجی گزارش دادند که واشنگتن و اربیل در تلاش هستند تا بغداد را راضی کنند که نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه بازگردند.

 اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای خبر داد که «شان جنکینز» مسئول دفتر هماهنگی امنیتی آمریکا در عراق دیداری با «نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق داشته و بر لزوم همکاری پیشمرگه و ارتش عراق برای جلوگیری از خطر بازگشت داعش تأکید کرده است.

همزمان با این دیدار «برت مک گورک» فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا به عراق نیز با «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم کردستان نیز در اربیل دیدار کرده است.

بغداد پست گزارش داده است که واشنگتن و اربیل تلاش می کنند تا بغداد را راضی کنند که نیروهای پیشمرگه کُرد به مناطق مورد مناقشه بازگردند. این در حالی است که دولت عراق در اکتبر گذشته در راستای اقدامات تنبیهی که علیه اقلیم کردستان در نظر گرفته بود بر اساس قانون اساسی عراق نیروهای نظامی پیشمرگه را وادار به عقب نشینی از مناطق مورد مناقشه کرده بود.