بدعهدی شرکت «توتال» قابل پیش بینی بود/ وزارت نفت پاسخگو باشد!
بدعهدی شرکت «توتال» قابل پیش بینی بود/ وزارت نفت پاسخگو باشد!

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی صبح اقتصاد درباره بدعهدی اخیر شرکت توتال، گفت: این بدعهدی های آمریکایی ها و شرکت توتال کاملاً قابل پیش بینی بود. به همین جهت بارها مخالفت خودمان را اعلام کرده بودیم. وی با خاطرنشان کردن اینکه در زمان عقد قرارداد […]

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی صبح اقتصاد درباره بدعهدی اخیر شرکت توتال، گفت: این بدعهدی های آمریکایی ها و شرکت توتال کاملاً قابل پیش بینی بود. به همین جهت بارها مخالفت خودمان را اعلام کرده بودیم.
وی با خاطرنشان کردن اینکه در زمان عقد قرارداد طرح سه فوریتی به صحن درباره ابطال این قرارداد آوردیم، اظهار داشت: از آنجایی که امضاء کنندگان طرح از نظر خود برگشتند، متاسفانه در مجلس به نتیجه خوبی نرسیدم.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه پیش بینی کارشناسان در زمینه بدعهدی فرانسه درست بوده است، عنوان کرد: در سنوات گذشته نیز چنین قراردادی بین ایران و فرانسه منعقد شده بود اما به دلیل تعلل شرکت فرانسوی خسارت های هنگفتی از جهت معطل کردن توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به کشور وارد شد.
حاجی دلیگانی تاکید کرد: در مدت چندین ماه بعد از قرارداد توتال، این شرکت فرانسوی ضرر و زیانی از جهت عدم نفع به ایران وارد کرده است. وزارت نفت باید پاسخگوی این بدعهدی شرکت توتال باشد و سریعاً برخوردی جدی و قاطع نشان دهد.