برانکو: افتخار می‌کنم مربی مودریچ بودم
برانکو: افتخار می‌کنم مربی مودریچ بودم

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس معتقد است که از سالها پیش که با لوکا مودریچ در دیناموزاگرب همکاری داشته، می‌دانسته که او در بین بزرگان فوتبال جهان جا خواهد داشت. مودریچ و برانکو در زمان حضورشان در تیم دیناموزاگرب، با یکدیگر همکاری موفقی داشتند و قهرمانی لیگ کرواسی را به دست آوردند. آنها همچنین در […]

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس معتقد است که از سالها پیش که با لوکا مودریچ در دیناموزاگرب همکاری داشته، می‌دانسته که او در بین بزرگان فوتبال جهان جا خواهد داشت.

مودریچ و برانکو در زمان حضورشان در تیم دیناموزاگرب، با یکدیگر همکاری موفقی داشتند و قهرمانی لیگ کرواسی را به دست آوردند. آنها همچنین در چمپیونزلیگ نیز حضور داشتند که خاطره جالب برانکو از این رقابت ها، به دیدار مقابل وردربرمن بازمی‌گردد که پس از بازی، برانکو ، لوکا مودریچ ۲۱ ساله را بهتر از دیگو ریباس، هافبک برزیلی دانسته بود. برانکو حالا آن خاطره را به یاد می‌آورد ولی مودریچ پا را فراتر از دیگو گذاشت، راهی رئال مادرید شد و ۴ قهرمانی چمپیونزلیگ با این تیم به دست آورد.

برانکو درباره شاگرد سابق خود  در مصاحبه با Omni Sport گفت:” افتخار می‌کنم که بگویم زمانی در دینامو، سرمربی لوکا مودریچ بودم. حتی آن موقع هم گفته بودم که او یکی از بزرگترین بازیکنان جهان خواهد شد. او را با دیگو و یا حتی بازیکنان بهتر مقایسه کرده بودم. وقتی اولین بار این را گفتم، خیلی ها می‌خندیدند ولی خیلی مشخص بود که این موضوع به واقعیت خواهد پیوست.”

مودریچ با تیم ملی کرواسی نمایش های بسیار خوبی در روسیه داشته و در حال حاضر در مرحله یک چهارم نهایی، باید به مصاف میزبان برود. ایوانکوویچ که به عنوان دستیار، در تیم ملی کرواسی در سال ۱۹۹۸ فعالیت داشت، توانست با آن تیم مقام سوم جام را کسب کند و حالا معتقد است که عطش مودریچ برای پیشرفت کردن خیلی مشهود بود.

او ادامه داد:” خیلی واضح بود که مودریچ، انرژی و شور و انگیزه خالص است و نسبت به اکثر بازیکنان تیم، متفاوت بود. او عطش این را داشت که هر روز بهتر و بهتر شود ، بدون توجه به سن و سال، پست و اینکه در چه تیمی بازی می‌کند.