بودجه اختصاص یافته برای حل بیکاری و ایجاد اشتغال
بودجه اختصاص یافته برای حل بیکاری و ایجاد اشتغال

معاون وزیر صنعت گفت: برای حل بیکاری و ایجاد اشتغال در لایحه بودجه سال ١٣٩٧، رقمی معادل ١٨ هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص یافته است.  رضا رحمانی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه بانک ها قرار بود در سال […]

معاون وزیر صنعت گفت: برای حل بیکاری و ایجاد اشتغال در لایحه بودجه سال ١٣٩٧، رقمی معادل ١٨ هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص یافته است.

 رضا رحمانی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه بانک ها قرار بود در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان برای طرح رونق تولید پرداخت کنند ، اظهار داشت: براساس آمار تا پایان اسفند ۹۵ حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت در کشور وجود دارد، افرود: در سال جاری راه اندازی ۶ هزار واحد صنعتی هدف گذاری شده است، البته هدف گذاری سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ طرح بود که حدود ۵ هزار و ۵۵۰ طرح راه اندازی شده است.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: امسال ۴۴ حکم برای اقتصاد مقاومتی داریم که یکی از آن ها رونق تولید است. البته در لایحه بودجه سال ۹۷ هم ١٨� هزار میلیارد ریال از درآمدهای حاصل از صرفه جویی های اجرای هدفمندی یارانه ها هم برای تولید و اشتغال دیده شده است.

*۸ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری فولادی

رحمانی همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد فولاد با حضور وزیر صنعت، گفت: طی دو سه سال اخیر تولید زنجیره فولاد ۵۴ میلیون تن افزایش یافته است. البته در تکمیل زنجیره فولاد ۸ میلیارد یورو سرمایه گذاری جدید خواهیم داشت و در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها نیز باید بیش از ۱۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی در خصوص اجرای طرح رونق تولید با بیان اینکه عملکرد بانک ها در این بخش ضعیف است، تصریح کرد: تولید ملی فقط وظیفه وزارت صنعت نیست و همه باید پای کار بیایند. سیستم بانکی قول داده‌اند که سرعت اعطای تسهیلات را افزایش دهند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تسهیلات پرداخت شده در طرح رونق تولید اعلام کرد: براساس آخرین آمار تاکنون ۸۳۳۸ واحد تولیدی مبلغی معادل ۶۳۴۸ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه و با تصویب ماده ۴۳ امسال کمک مناسبی به بخش معدن شده است امسال هم یک فراکسیون در مجلس برای حمایت ازمعدن تشکیل شد و از سال آینده جهش معدن را شاهد خواهیم بود. طرح جامع فولاد و توازن در زنجیره فولاد ،‌اکتشافات و نیز ‌تهیه نقشه های زمین شناسی هم شروع شده است.

رحمانی  درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای بخش تولید و صنعت گفت: طی سال جاری و سال آینده افزایش قیمت حامل‌های انرژی مد نظر دولت نیست.

وی با بیان اینکه امسال ایجاد ۴۵۰هزار شغل هدف‌گذاری شده بود که طی ۸ماهه گذشته همه محقق شده است، اظهار داشت: برای امسال نیز ایجاد ۶۳۴ هزار شغل در حوزه صنعت،معدن و تجارت در نظر گرفته شده است..