برقراری ثبات در افغانستان بدون همکاری پاکستان دشوار است
برقراری ثبات در افغانستان بدون همکاری پاکستان دشوار است

نامزد فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که برقراری ثبات در افغانستان بدون همکاری پاکستان، دشوار است.  ژنرال «اسکات میلر» نامزد فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که ما می‌توانیم صلح و ثبات را در افغانستان بدون همکاری پاکستان تامین کنیم، اما این امری دشوار است. وی در نشست کمیته خدمات […]

نامزد فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که برقراری ثبات در افغانستان بدون همکاری پاکستان، دشوار است.

 ژنرال «اسکات میلر» نامزد فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که ما می‌توانیم صلح و ثبات را در افغانستان بدون همکاری پاکستان تامین کنیم، اما این امری دشوار است.

وی در نشست کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا گفت که برای برقراری ثبات در افغانستان، تنها فشارهای نظامی کافی نیست و در کنار آن، تلاش‌های دیپلماتیک نیز باید بیشتر شود.

میلر گفت: ادامه حمایت پاکستان از طالبان، برقراری صلح و ثبات در افغانستان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در ادامه در مورد آتش‌بس طالبان و دولت افغانستان گفت که با کاهش خشونت، فرصت گفتگو برای صلح و ثبات در این کشور بیشتر فراهم می‌شود.

این درحالی است که «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان روز گذشته اعلام کرد که اگر طالبان آماده‌ آتش‌بس باشد، ما نیز آماده هستیم آتش‌بس را تا یکسال دیگر تمدید کنیم. وی از طالبان خواست تا بدون درنظر گرفتن هیچ قید و شرطی با دولت افغانستان وارد مذاکره شود.