برنامه ایمن سازی در دستور کار دولت قرار دارد
برنامه ایمن سازی در دستور کار دولت قرار دارد

کرمان – وزیر نیرو برنامه ایمن سازی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: ایمن سازی تاسیسات آب و برق و آماده نگه داشتن دستگاه های تحت امر خود در شرایط اضطرار را در پیش خواهیم داشت.  رضا اردکانیان عصر سه شنبه در مراسم سالروز جانباختگان زلزله پنجم دی ماه در شهرستان بم که با […]

کرمان – وزیر نیرو برنامه ایمن سازی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: ایمن سازی تاسیسات آب و برق و آماده نگه داشتن دستگاه های تحت امر خود در شرایط اضطرار را در پیش خواهیم داشت.

 رضا اردکانیان عصر سه شنبه در مراسم سالروز جانباختگان زلزله پنجم دی ماه در شهرستان بم که با حضور استاندارو جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در بهشت زهرای بم برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره جانباختگان زلزله بم را گرامی می دارم.

وی با اشاره به اینکه زلزله بم خسارت زیادی در بر داشت، افزود: در طول ۱۰۰ سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر بر اثر زلزله در کشور جان خود را از دست داده اند که ۳۴ درصد این جان باختگان مربوط به استان کرمان است.

اردکانیان  تصریح کرد: امروزه در جهان به برکت فناوری ها و استانداردهای لازم شرایط فراهم است که مردم با توجه جدی و مسئولان با دقت و سرمایه گذاری لازم  سعی می کنند با این نشان و علامت طبیعت به نوعی به سازگاری برسند و بتوانند خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانند.

 وی با اشاره به اینکه زلزله باید موجب هوشیاری مردم و مسئولان شود، عنوان کرد: هرچند در شرایط سخت و تا حدودی دشوار در زمینه منابع آبی به سر می بریم و در منابع زیست محیطی با مشکلات مواجه هستیم اما امیدواریم روزی این شرایط سخت در حوزه آب برطرف شود اما مسئله زلزله موضوعی است که همواره باقی می ماند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ایران روی گسل های زلزله قرار دارد، افزود: وظیفه داریم همانند نسل های گذشته این سرزمین را ایمن به نسل های بعد تحویل دهیم.

اردکانیان تصریح کرد: دانش امروز، فناوری های موجود، آموزش های لازم و تربیتی شهروندان باعث می شود در مواجه با زمین لرزه هایی مانند بم دچار خسارت های ناچیز شویم.

وی  گفت: کرمان یکی از استان های نمونه در زمینه مدیریت منابع زیست محیطی به ویژه آب است که تشکیل شورای همیاران آب نمونه ای از این مدیریت است که با کمک همه مسئولان و مردم محقق شده است.

اعتقادی به جنگ آب ندارم

وزیر نیرو با اشاره به اینکه جنگ آب فقط در رسانه ها مطرح می شود، تاکید کرد: به عنوان کسی که مسائل مختلف آب را مطالعه کرده اعتقادی به موضوع جنگ آب ندارم و کسانی که خارج از کشور به طبل جنگ آب می زنند، به دنبال تنازل و جنگ آب هستند تا بتوانند از این جریان ماهی خود را صید کنند.

اردکانیان گفت: وزرات نیرو به همه طرح هایی که در حوزه تامین و تولید آب است توجه جدی دارد اصل، موضوع در این است که قدر این ماده را بدانیم و طرح هایی که از منابع عمومی و غیردولتی اجرا می شود باید منجر به فواید ارزشمندی باشد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه خوشبختانه فعالیت های ارزشمندی در حوزه سرمایه گذاری برای تولید انرژی در استان کرمان انجام شده است، بیان کرد: این طرح ها در سفر آینده رئیس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: با هوشمندی، همفکری و همدلی موجود بین مسئولان استان که یک ظرفیت ارزشمند است تردید نداریم  که استان کرمان آینده روشنی پیش رو خواهد داشت.

اردکانیان عنوان کرد: تمامی مسائلی که از سوی مسئولان شهرستان بم در زمینه چند گانه بودن تعرفه برق مطرح شد به جد دنبال می کنیم اما اولویت اول تامین آب شرب سالم به مردم است.

وی  با اشاره به اینکه برنامه ایمن سازی در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: ایمن سازی تاسیسات آب و برق در سراسر کشور و اماده نگه داشتن دستگاه های تحت امر خور را در شرایط اضطرار در پیش خواهیم داشت و همکاران ما در  وزارت نیرو در کشور برنامه های جدی و دقیق خود را در این حوزه  دنبال خواهند کرد.