بولتون: مادامی که تهدید ایران باقی است در سوریه می‎مانیم!
بولتون: مادامی که تهدید ایران باقی است در سوریه می‎مانیم!

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا می‎گوید طول مدت حضور ایران در سوریه تعیین کننده زمان خروج نظامیان آمریکایی از این کشور است. جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با «ای‌بی‌سی» مدعی شد: مادامی که ایران منطقه را تهدید می‌کند، نیروهای آمریکایی در سوریه باقی می‌مانند. این اظهارنظر علاوه‌براینکه رنگ‌وبوی تهدید و […]

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا می‎گوید طول مدت حضور ایران در سوریه تعیین کننده زمان خروج نظامیان آمریکایی از این کشور است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با «ای‌بی‌سی» مدعی شد: مادامی که ایران منطقه را تهدید می‌کند، نیروهای آمریکایی در سوریه باقی می‌مانند.

این اظهارنظر علاوه‌براینکه رنگ‌وبوی تهدید و ایران‌هراسی دارد، در تناقض با ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تمایل برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه است.

بولتون در ادامه ادعاهای خود گفت: به‌گمانم ترامپ این موضوع را روشن کرده که تا وقتی قلمرو داعش پاکسازی نشده و مادامی که تهدید ایران در خاورمیانه برقرار است، آنجا خواهیم ماند.

وی همچنین گفت این موضوع در گفتگوی امروز رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه که در «هلسینیکی» فنلاند انجام می‌گیرد، گنجانده خواهد شد.

این درحالی است که «یوری یوشاکف» مشاور سیاست خارجی کاخ کرملین نیز پیشتر گفته بود سوریه و حضور ایران در این کشور، ازجمله موضوعات اصلی نشست روز دوشنبه خواهد بود.

این درحالی است که این موضوع در سفر هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه نیز گنجانده شده بود.

کاخ سفید با انتشار جدول زمانی مربوط به نشست رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه اعلام کرد که این دیدار دوجانبه و تاریخی روز دوشنبه در هلسینکی- پایتخت فنلاند- رأس ساعت ۱۳:۲۰ به وقت محلی (۱۴:۵۰ به وقت تهران) برگزار می شود و حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد.

این نشست دوجانبه در ساعت ۱۴:۵۰ بعدازظهر به وقت هلسینکی (۱۶:۲۰ به وقت تهران) پایان خواهد یافت و رهبران ۲ کشور با یکدیگر ناهار کاری صرف می کنند.

کنفرانس مشترک مطبوعاتی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ نیز رأس ساعت ۱۶:۵۰ به وقت محلی (۱۸:۲۰ به وقت تهران) برگزار می شود.