علت تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس
علت تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس جزئیات علت تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس را تشریح کرد. بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه بودجه ۹۷ از سوی دولت به مجلس در روز ۱۹ آذر خبر داد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته بین مجلس و دولت، قرار است لایحه بودجه ۹۷ در […]

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس جزئیات علت تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس را تشریح کرد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه بودجه ۹۷ از سوی دولت به مجلس در روز ۱۹ آذر خبر داد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته بین مجلس و دولت، قرار است لایحه بودجه ۹۷ در روز یکشنبه، ۱۹ آذر از سوی دولت، تقدیم مجلس شود.

وی افزود: براساس اطلاعی که کسب کرده‌ایم، قرار است آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۹۷ و دفاع از آن، در روز یکشنبه، ۱۹ آذر در صحن پارلمان حضور پیدا کند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس به علت تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه‌های سالانه را نهایتا تا روز ۱۴ آذر تقدیم مجلس کند، اما امسال به دلیل اینکه مجلس در هفته آینده جلسه علنی ندارد، ارائه این لایحه با تأخیر ۵ روزه مواجه شده است.

نعمتی با اشاره به جزئیات جلسه مجلس برای بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۷، خاطرنشان کرد: روند جلسه مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۹۷ به این شکل است که پس از توضیحات رئیس‌جمهور درباره کلیات لایحه بودجه، ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف درباره آن اظهار نظر می‌کنند و در نهایت کلیات به رأی گذاشته می‌شود، در صورتیکه کلیات لایحه بودجه ۹۷ حدنصاب آرا را کسب کند و تصویب شود، مجلس وارد بررسی جزئیات و لایحه به کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود.