نگرانی بابت تامین واکسن دامی و طیور مورد نیاز وجود ندارد
نگرانی بابت تامین واکسن دامی و طیور مورد نیاز وجود ندارد

رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی بابیان اینکه تا پایان امسال۲ واکسن سه گانه نیوکاسل و آنفلوانزا و گامبورو به بازار عرضه می شود،گفت: نگرانی بابت تامین واکسن دامی و طیور مورد نیاز وجود ندارد. علی اسحاقی، رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی ایران را کشوری موفق در تولید واکسن انسانی و حیوانی […]

رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی بابیان اینکه تا پایان امسال۲ واکسن سه گانه نیوکاسل و آنفلوانزا و گامبورو به بازار عرضه می شود،گفت: نگرانی بابت تامین واکسن دامی و طیور مورد نیاز وجود ندارد.

علی اسحاقی، رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی ایران را کشوری موفق در تولید واکسن انسانی و حیوانی معرف کرد و گفت: در حوزه دامپزشکی موسسه سرم سازی رازی تاکنون دستاوردهای علمی خوبی داشته است که از جمله آن می توان به تولید واکسن بورس عفونی (گامبورو)، دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا طی سه چهار سال اشاره کرد.

وی اظهارامیدواری کرد: تا پایان امسال نیز ۲ واکسن سه گانه نیوکاسل و آنفلوانزا و گامبورو به بازار عرضه خواهد شد. واکسن سه گانه واکسنی است که در قالب یک واکسن، همزمان با سه بیماری مقابله می شود.

اسحاقی افزود: هیچ نگرانی بابت تامین واکسن دامی و طیور مورد نیاز در کشور وجود ندارد و اکنون علاوه بر تامین نیاز داخلی، بخشی از تولیدات نیز صادر می شود. به عنوان مثال سال گذشته میلادی نزدیک ۱۲۰ هزار آمپول ضد مار و عقرب تولید و صادر شد که تلاش می شود این میزان به ۱۴۵ هزار آمپول افزایش یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون با وجود مشکلات، کیفیت محصولات این موسسه هیچ افتی نداشته و طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید و وارد بازار می شود به همین دلیل این محصول ها قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی هستند.