تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ترکیه به منافع آمریکا لطمه می زند
تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ترکیه به منافع آمریکا لطمه می زند

رئیس جمهوری ترکیه با انتشار مقاله ای هشدار داد: تحریم های یکجانبه علیه آنکارا از سوی آمریکا منافع ایالات متحده در ترکیه را از بین برده و موجب می شود که ما به سمت متحدان و دوستان دیگر برویم.  «رجب طییب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده […]

رئیس جمهوری ترکیه با انتشار مقاله ای هشدار داد: تحریم های یکجانبه علیه آنکارا از سوی آمریکا منافع ایالات متحده در ترکیه را از بین برده و موجب می شود که ما به سمت متحدان و دوستان دیگر برویم.

 «رجب طییب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده به آمریکا هشدار داد و نوشت: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ترکیه به منافع آمریکا لطمه زده و آنکارا را به یافتن متحدان جدید ترغیب خواهد کرد.

اردوغان در ادامه با یادآوری این مطلب که آمریکا و ترکیه به مدت چند دهه است که شریک استراتژیک یکدیگر هستند می نویسد: مشارکت ما به خطر خواهد افتاد مگر آن که ایالات متحده به تمامیت ارضی و استقلال ترکیه احترام بگذارد و نشان دهد که خطراتی را که ملت ما با آن مواجه است درک می‌کند. شکست در تغییر این رویه یکجانبه‌گرایی و بی‌احترامی ما را وادار خواهد کرد که در پی دوستان و متحدان جدید باشیم.

این وضعیت در حالی است که هیاتی از ترکیه عازم آمریکا شده تا با مقامات واشنگتن در خصوص تنش های اخیر میان دو کشور رایزنی کند.

علاوه بر آن روز چهارشنبه هفته گذشته رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به روابط استراتژیک کشورش با آمریکا اعلام کرد که دو کشور مشکلی ندارند که نتوانند آن را حل کنند.

روابط آمریکا و ترکیه به ویژه در یک ماه اخیر پرتنش بوده و مواردی همچون خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه و تهدید آمریکا به تحویل ندادن جنگنده های اف ۳۵ به ترکیه و همچنین بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه موجب شده تا مقامات دو کشور جنگ لفظی شدیدی با یکدیگر داشته باشند.

تحریم وزیران دادگستری و کشور ترکیه از سوی آمریکا و اقدام متقابل آنکارا بر شدت این اختلافات افزوده است.