تحریم و تهدیدات مالی برای ما قابل تبدیل به یک فرصت است
تحریم و تهدیدات مالی برای ما قابل تبدیل به یک فرصت است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن ظرفیت های عظیم انسانی و منابع متعدد با تحریم متوقف نمی شود . به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با تبیین شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران و نقش […]

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن ظرفیت های عظیم انسانی و منابع متعدد با تحریم متوقف نمی شود .

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با تبیین شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران و نقش وزارت دفاع درحرکت نظام در مسیر پیچیده تحولات بین المللی اظهار داشت:‌ امروز ائتلاف پوشالی استکبار، ‌ ارتجاع و نفاق به سرکردگی آمریکا در تلاشند تا شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را بحرانی جلوه داده  و با جنگ روانی و القاء نارضایتی در آحاد جامعه، تئوری فاصله بین نظام و مردم را عملی سازند.

امیر حاتمی با اشاره به قدرت نظام اسلامی در عصر حاضر یادآور شد: رویدادهای ۴دهه گذشته نشان داد جمهوری اسلامی ایران با عبور از گردنه های سختی همچون جنگ و نا آرامی های داخلی، جنگ تحمیلی، تحریم و اجماع جهانی و نظام بین الملل علیه خود، توانست در آوردگاهی کاملا نا برابر و  با کمبود منابع و امکانات، با سلاح ایمان و توکل به قدرت لایزال الهی بر دشمن فائق آید و این درحالی است که امروز ایران اسلامی نسبت به ادوار گذشته بسیار منسجم تر، مقتدر و دارای  قدرت بازدارندگی  فعال است.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمن به دنبال  شکست های متعدد در عرصه تقابل با ملت ایران، ‌امروز تئوری  ایجاد گسست اجتماعی و القاء ناکارآمدی  را به عنوان تاکتیکی جدید علیه نظام اسلامی در دستور کار قرار داده، گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی با ضعیف نشان دادن نقاط قوت نظام و تأکید و تمرکز بر جنگ اقتصادی به دنبال انباشت نارضایتی در جامعه هستند و این در حالی است که حرکت رو به رشد نظام اسلامی با قدرت ادامه دارد.

وی «فشار از بیرون و فروپاشی از درون» را یکی دیگر از  تاکتیک های دشمنان علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت:‌ برخی عناصر خود فروخته همچون منافقین، سلطنت طلب ها و اپوزسیون داخلی و خارجی  با تجهیز مالی برخی دولت های سرسپرده منطقه  و نقشه و برنامه ریزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر دولت های استکباری از هر ابزاری در فضای واقعی و مجازی برای تخریب باور مردم و اعتماد و اعتقاد آنان نسبت به نظام اسلامی با یکدیگر هم پیمان شده اند.

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن ظرفیت های عظیم انسانی و منابع متعدد با تحریم متوقف نمی شود و براین اساس آمریکائی ها «تاکتیک ایجاد فاصله بین مردم و نظام» را به عنوان روشی مهندسی شده ضربه به نظام اسلامی ارائه داده اند.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: تحریم و تهدیدات مالی برای ما قابل تبدیل به یک فرصت است؛ چرا که باعث خود اتکائی، خودکفائی و تکیه بر توان بومی می شود و بارور شدن ظرفیت های عظیم داخلی را به همراه خواهد داشت و این می تواند به الگویی برای سایر کشورهای آزادیخواه  مبدل شود.

وی در همین زمینه با اشاره به جایگاه و عملکرد  وزارت دفاع در دوران تحریم و استفاده بهینه از ظرفیت های  بومی بیان داشت:‌  وزارت دفاع با عبور از مهندسی معکوس و تکیه بر توان  داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت های عظیم نیروی انسانی متناسب با تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح، در تلاش است حدود ۲۰۰هزار فناوری به روز را مبتکرانه و خلاقانه  در جهت رشد ابتکار و خلاقیت و تولید محصول بومی و منحصر به فرد اجرائی کند.

وزیر دفاع  گفت:‌ بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از عدم بهره برداری درست منابع و سرمایه های انسانی است و انشالله به حول قوه الهی با اتخاذ تصمیمات راهبردی، اتحاد ملی  و بسیج همگانی، نقشه و دسیسه دشمنان در عرصه های اقتصادی را  نیز با شکست مواجه خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به نا امیدی دشمن از اقدام نظامی و توانمندی های دفاعی کشور به ویژه قابلیت های دفاع راهبردی گفت:  بر این اساس تاکتیک خود را بر محور فشار اقتصادی و القاء نارضایتی عمومی به کار بسته و متمرکز کرده اند.

امیر حاتمی با اشاره به اعتماد بالای مردم نسبت به فرزندان رشید خود در  نیروهای مسلح اذعان داشت:‌ از آنجائی که ایران دارای یک نظام مردمی و  دینی است، رفاه مردم جزء منافع حیاتی و خطوط قرمز  ما تلقی شده  و نیروهای مسلح این آمادگی را دارند تا به عنوان سربازان جان بر کف مردم  تمام ارکان و ظرفیت  خود را در جهت حفظ منافع حیاتی ایران اسلامی  به کار بسته و در این راه عاشقانه جانفشانی کنند.

وی در پایان با بیان حوادث ناگوار جنگ اُحُد و سستی و غفلت مسلمانان در آن نبرد  با اشاره به آیه شریفه   «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ» گفت،:در مقابل جبهه دشمن نباید سستی و غفلت کرد  و نباید اجازه داد تهدیدات  دشمن  منجر به  آسیب  دیدن وحدت و انسجام داخلی مان  شود  و در این مسیر پر فراز و نشیب  تنها راه نجات و سعادت کشور  تبعیت از راه نورانی قرآن و  ولایت فقیه  در مقابل دشمنی های نظام سلطه است.