تداوم هجمه علیه پروژه‌های مسکن مهر از سوی برخی دولتی‌ها
تداوم هجمه علیه پروژه‌های مسکن مهر از سوی برخی دولتی‌ها

در حالی چهار روز از وقوع زلزله کرمانشاه می‌گذرد و هجمه علیه پروژه‌های مسکن مهر از سوی برخی دولتی‌ها همچنان ادامه دارد که مسئول اصلی این طرح در خصوص وضعیت این پروژه سکوت اختیار کرده است. یکشنبه هفته جاری زلزله ۷٫۳ ریشتری در استان کرمانشاه به وقوع پیوست که بر اساس آخرین آمار اعلام شده […]

در حالی چهار روز از وقوع زلزله کرمانشاه می‌گذرد و هجمه علیه پروژه‌های مسکن مهر از سوی برخی دولتی‌ها همچنان ادامه دارد که مسئول اصلی این طرح در خصوص وضعیت این پروژه سکوت اختیار کرده است.

یکشنبه هفته جاری زلزله ۷٫۳ ریشتری در استان کرمانشاه به وقوع پیوست که بر اساس آخرین آمار اعلام شده از معاون بنیاد مسکن حدود ۱۵۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.

برخی مسئولان دولتی از جمله معاون اول رییس‌جمهوری چند ساعت پس از وقوع این زلزله از آنچه حجم بالای تخریب واحدهای مسکن مهر عنوان شده، انتقاد کرده است. وزیر راه و شهرسازی نیز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را مامور بررسی خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌های جدید‌الاحداث از جمله مسکن مهر کرده است.

گذشته از این که اساسا مرکز تحقیقات امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای انجام این ماموریت ندارد و وزیر راه باید این ماموریت را به یکی دیگر از زیرمجموعه‌های وزارت راه می‌داد، در این بین مسئول اصلی پروژه‌های مسکن مهر هنوز هیچ اظهارنظری در این رابطه انجام نداده است.

احمد اصغری‌مهرآبادی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مسئول و برنامه‌ریز اصلی طرح مسکن مهر بوده است. وی سال ۹۲ با حکم عباس آخوندی به عنوان قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر منصوب شد. این مسئولیت در دولت دوازدهم نیز همچنان ادامه داشته و آخرین اظهارنظر مهرآبادی درباره مسکن مهر مربوط به اواخر شهریورماه امسال است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح ۳۲۱۸ واحد مسکن مهر پردیس با ارائه آماری از پروژه‌های این طرح گفته بود:‌ تا امروز یک میلیون و ۸۷۰ هزار مسکن مهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

در مهرماه و ۲۵ روزی که از آبان‌ می‌گذرد قائم مقام وزیر راه و شهرسازی هیچ گفت‌وگویی با رسانه‌ها از جمله پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی انجام نداده است. وی همچنان که گفته شد در موضوع مسائل پیش‌آمده برای پروژه‌های مسکن مهر مناطق زلزله‌زده نیز هیچ اظهارنظری نکرده است.

در حادثه برخورد قطارهای مسافری در سمنان پس از کش و قوس‌های فراوان مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سمت خود استعفا داد. با این کار فشارها بر وزیر راه و شهرسازی تا حدود زیادی از بین رفت. این احتمال وجود دارد این بار نیز قائم مقام وزیر از سمت خود استعفا بدهد تا به این ترتیب بخشی از فشارهای احتمالی آینده در خصوص تکمیل بی کیفیت واحدهای نیمه تمام مسکن مهر -که در این دولت و دولت یازدهم انجام شده- از دوش وزیر راه و شهرسازی برداشته شود.