ترامپ باز هم برای چین خط‎ و نشان کشید
ترامپ باز هم برای چین خط‎ و نشان کشید

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد اگر پکن قصد ورود به جنگ تجاری با واشنگتن را داشته باشد، علاوه بر تعرفه‎های قبلی، بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی دیگر هم تعرفه ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تهدید برای اعمال ۱۰ درصد تعرفه روی اقلام جدیدی از کالاهای چینی به ارزش […]

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد اگر پکن قصد ورود به جنگ تجاری با واشنگتن را داشته باشد، علاوه بر تعرفه‎های قبلی، بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی دیگر هم تعرفه ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تهدید برای اعمال ۱۰ درصد تعرفه روی اقلام جدیدی از کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار خبر داد.

وی همچنین گفت: در صورتی که چین از تغییر رفتار (تجاری) خود طفره برود، این تهدید را عملی خواهد کرد.

گفتنی است انتظار می‌رود این اقدام ترامپ به درگیری تجاری میان ۲ کشور بیش از پیش دامن بزند.

درواقع، تصمیم ترامپ در راستای انتقام‌جویی از اقدام چین مبنی بر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۶۵۹ قلم کالاهای آمریکایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار است.

این درحالی است که چین نیز به نوبه خود این اقدام را در واکنش به اعمال همین میزان تعرفه از سوی آمریکا بر ۵۰ میلیارد دلار کالای چینی اتخاذ کرد.

در ادامه اقدامات تلافی‌جویانه متقابل، ترامپ با صدور بیانیه‌ای گفت از مشاورین تجاری خود خواسته کالاهای چینی مناسب برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی را نیز شناسایی کنند.

وی مدعی شد: چنانچه چین بخواهد (در مقام مقابله‌به‌مثل) باز هم تعرفه‌های خود را افزایش دهد، از این اقدام با اعمال تعرفه‌های اضافی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی استقبال می‌کنیم. روابط تجاری میان آمریکا و چین باید بیش از اینها عادلانه باشد!

ترامپ مدعی است چین از عدم توازن تراز تجاری میان ۲ کشور سود کلانی عایدش می‌شود.