ترویج خروج ارز از کشور به صلاح کشور نیست
ترویج خروج ارز از کشور به صلاح کشور نیست

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون فرصت برای ایجاد تحول اساسی در درآمدهای ارزی کشور است و سازمان میراث فرهنگی نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی، ارز وارد کشور کند و ترویج خروج ارز از کشور به صلاح کشور نیست. محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید میراث فرهنگی استان کرمان […]

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون فرصت برای ایجاد تحول اساسی در درآمدهای ارزی کشور است و سازمان میراث فرهنگی نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی، ارز وارد کشور کند و ترویج خروج ارز از کشور به صلاح کشور نیست.

محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید میراث فرهنگی استان کرمان با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند به عنوان یکی از جایگاه های مهم و برتر اثرات خود را در اقتصاد کشور به ویژه در شرایط اقتصادی امروز بگذارد، تصریح کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی پیش نویس اصلاح قانون در حوزه اقتصاد گردشگری در حال نهایی شدن و در دستور کار قرار گرفتن کمیسیون اقتصادی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مهم ترین پیامد کاهش ارزش پول ملی آثار تورمی است که فشار به دهک های کم درآمد جامعه وارد می کند، بیان کرد: این شرایط نتیجه ضعف در عملکر تیم اقتصادی کشور و مدیریت عجیب و غریب بانک مرکزی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش ارزش پول ملی در برخی کشورها یک سیاست و با برنامه مشخص است که پیامد این مسئله افزایش میزان صادرات و کاهش میزان واردات است.

پورابراهیمی اظهار کرد: این موضوع باید در حوزه گردشگری نیز مصداق داشته باشد زیرا تغییرات نرخ ارز این هزینه ها را برای گردشگران خارجی به یک دوم تقلیل داده است و از سوی دیگر خروج اتباع بیگانه از کشور فرصتی برای اشتغال جوانان است.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی باید برای جذب گردشگر به میزان دوبرابر ظرفیت اقدام کند و فرصت ها را باید شکار کرد که البته باید سیاست های دولت در این زمینه معقول باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر نرخ ارز گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۳۰ میلیارد دلار تقاضای واردات به کشور بود و صادرات کشور نیز متوقف شد.

وی افزود: اکنون فرصت برای ایجاد تحول اساسی در درآمدهای ارزی کشور است و سازمان میراث فرهنگی نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی، ارز وارد کشور کند و ترویج خروج ارز از کشور به صلاح کشور نیست.

پورابراهیمی در پایان گفت: با آقای وفایی برای ایجاد اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمان توافق کرده بودیم و از مدیریت جدید پیگیری این مسئله را در اسرع وقت می خواهیم.