تصمیم غیرمنتظره و عجیب سرمربی تیم‌های رده پایه کاراته ایران
تصمیم غیرمنتظره و عجیب سرمربی تیم‌های رده پایه کاراته ایران

انتشار خبر کناره‌گیری سرمربی تیم های کاراته رده سنی پایه بعد از پایان این رقابتها در فاصله ۱۰ روز به اعزام به رقابتهای کسب سهمیه المپیک غیرمنتظره و قابل تامل بود.  مهران بهنام‌فر، سرمربی سرشناس تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته بلافاصله پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا در اوکیناوا ژاپن در گفتگویی پایان ماموریت […]

انتشار خبر کناره‌گیری سرمربی تیم های کاراته رده سنی پایه بعد از پایان این رقابتها در فاصله ۱۰ روز به اعزام به رقابتهای کسب سهمیه المپیک غیرمنتظره و قابل تامل بود.

 مهران بهنام‌فر، سرمربی سرشناس تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته بلافاصله پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا در اوکیناوا ژاپن در گفتگویی پایان ماموریت خود را اعلام کرد و گفت: دیگر تمایلی به ادامه کار با تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته را ندارد؛ تصمیمی عجیب و غیرمنتظره!

این مربی موفق در حالی روز شنبه خبر خداحافطی را مطرح کرد که تیم پنج نفره اش در بخش جوانان در میدان آسیایی به ۲ نقره و ۲ برنز دست یافت و روز قبلش تیم ملی نوجوانان با ۲ طلا، یک نقره و دو برنز بر سکوی نخست قاره کهن ایستاد. با این همه اما، با بیان اینکه از عملکرد شاگردانش رضایت ندارد عطای کار به لقایش بخشید.

از نگاه بسیاری از کارشناسان بهنام فر در طول ۱۰ ماه گذشته به همراه تیم ملی نوجوانان و جوانان کارنامه درخشانی داشته است. از پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۷ آسیا در قزاقستان که مهران موفق شد تیم پنج نفره اش را با ۳ طلا و یک نفره به سوی قله قهرمانی سوق دهد تا رقابتهای جهانی جوانان در تنریف اسپانیا که شاگردانش با یک طلا، یک نقره و یک برنز باردیگر سرود قهرمانی سر دادند، نتایجی نبود که از دید کسی پنهان بماند.

 مهران بهنام فر چه آن زمان که در مقام بازیکنی عضو تیم ملی بود و چه حالا که در کسوت مربیگری فعالیت می کند؛ شخصیت خاص خودش را دارد. مسئولیت پذیری، غرور توام با تعصب، غریبه بودن با واژه شکست، داشتن اراده قوی برای رسیدن به پیروزی و… همین شخصیت اوست که سبب شد تا پس از اینکه در آسیایی ژاپن شاگردان جوانش خواسته او را در تاتامی مبارزات برآورده نکنند، خیلی سریع مصاحبه کرد و خداحافظی اش را اغلام کرد.

این رفتار بیش از آنکه نشات گرفته از احساسات آنی باشد، از خلق و خویی سرچشمه می گیرد که بهنام فر سالهای سال با آن عجین شده است؛ اما با این اینها بهنام فر نباید فراموش کند امروز در شرایطی نیست که بخواهد با یک نتیجه تیمش را رها سازد. او باید بداند ملی پوشان جوان کاراته در روزهای حساسی که دومین و سومین میدان گزینشی المپیک ۲۰۱۸ بوینوس آیرس را پیش رو دارند، بیش از همیشه به دانش و رهبری فنی او نیاز دارند.

مهران اگر قلبش برای کاراته، رشته ای که نزدیک به ۲۰ سال و در بالاترین سطح برای آن زحمت کشیده، عرق ریخته و افتخار آفریده، نباید در این برهه با تصمیم عجیب و غیره منتظره اش، شرایطی را فراهم آورد که بیشترین ضرر و زیانش متوجه ملی پوشان جوانی شود که بازیهای المپیک را در پیش دارند.

مسئولان فدراسیون کاراته نیز که ارتباط خوبی با بهنام فر دارند، باید او را متقاعد کنند که از این تصمیم منصرف شود.