تعداد معاونین شهردار کاهش یابد
تعداد معاونین شهردار کاهش یابد

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهردار در حال حاضر ۹ معاون دارد که پیشنهاد ما کاهش معاونین به ۶ معاونت است محسن هاشمی در جلسه هم اندیشی نخبگان شهری با موضوع سند راهبردی برنامه سوم شهر تهران  با بیان اینکه تهران در طول دهه های اخیر دو برنامه داشته که یکی از آنها از ابتدای […]

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهردار در حال حاضر ۹ معاون دارد که پیشنهاد ما کاهش معاونین به ۶ معاونت است

محسن هاشمی در جلسه هم اندیشی نخبگان شهری با موضوع سند راهبردی برنامه سوم شهر تهران  با بیان اینکه تهران در طول دهه های اخیر دو برنامه داشته که یکی از آنها از ابتدای سال ۸۸ تا ۹۲ و دیگری از سال ۹۲ تا ۹۷ بوده و در حال حاضر در حال تدوین برنامه پنجساله سوم هستیم، گفت: سال گذشته سیاست های کلی برنامه سوم تصویب و ابلاغ شد و شورا به شهرداری ۶ ماه فرصت داد که بر اساس این سیاست های کلی برنامه پنجساله سوم را تدوین کند که هنوز انتظار داریم تا پایان تابستان این برنامه تدوین شود.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون تنها ۳۰ درصد از وظایفی که قانون برای مدیریت شهرها پیش بینی کرده به آنها واگذار شده است، گفت: باید در ابتدای هر برنامه بلندمدت شهر بنویسیم که هنوز مدیریت یکپارچه شهری اتفاق نیفتاده و باید طی این پنج سال به گونه ای مدیریت کنیم که شهر به سمت مدیریت یکپارچه برود.

رئیس شورای شهر تهران اظهارکرد: باید برنامه های راهبردی از سطح محلات و مناطق شروع شود تا امکان تبدیل آن به یک برنامه عملیاتی وجود داشته باشد و باید در این برنامه ها به نگاه مردم اهمیت داده شود و از کلی گویی پرهیز کنیم.

وی حمل و نقل عمومی، تاب آوری، باغات، نوسازی بافت های فرسوده، آسیب های اجتماعی، عدالت، درآمدهای پایدار و بدهی های شهرداری را از جمله محورهایی دانست که باید در برنامه سوم شهر تهران به آن توجه شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در شورای شهر ۶ کمیسیون وجود دارد که ساختار شهرداری نیز بر همین اساس شکل گرفته، گفت: اما شهردار در حال حاضر ۹ معاون دارد که پیشنهاد ما کاهش معاونین به ۶ معاونت است. زیرا برخی از کمیسیون های ما با چند معاون سروکار دارند اما در حال حاضر برنامه بر اساس همین ساختار در حال تدوین است.

هاشمی با اشاره به اسناد بالادستی شهر تهران مانند طرح جامع پسماند، طرح جامع حمل و نقل عمومی، طرح بهسازی بافت فرسوده و… گفت: برای تدوین برنامه پنجساله باید به اسناد بالادستی نیز توجه کنیم تا برنامه پنجساله قابلیت اجرایی داشته باشد و با نگاهی عملگرا، اولویت ها بر رویکردها را تعریف کنیم.

وی از کارشناسان شهری درخواست کرد به جای کلی گویی، روی محورهای برنامه پنجساله دقت بیشتری کرده تا نقدها و راهکارهای دقیق تری ارائه کنند و مشخص شود به طور مثال برای کسب درآمدهای پایدار از چه منابعی تامین مالی کنیم یا برای کاهش زمان سفر و بهبود کیفیت خدمات رسانی در حوزه حمل و نقل چه راهکارهایی داشته باشیم.