مذاکره درباره تعویق تحریمهای ایران با آمریکا
مذاکره درباره تعویق تحریمهای ایران با آمریکا

وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به رایزنی برلین با کاخ سفید درباره تعویق اعمال تحریم ها علیه ایران، پیامدهای خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران را گریزناپذیر قلمداد کرد. «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در گفتگو با روزنامه پاسئور نویه پرسه با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران اظهار […]

وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به رایزنی برلین با کاخ سفید درباره تعویق اعمال تحریم ها علیه ایران، پیامدهای خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران را گریزناپذیر قلمداد کرد.

«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در گفتگو با روزنامه پاسئور نویه پرسه با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران اظهار داشت: برلین درباره اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با کاخ سفید رایزنی خواهد کرد تا علاوه بر تعویق زمان اجرای آنها استثنائاتی نیز در این باره صورت گیرد.

وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه تا جایی که بشود و هر جا بتوانیم از شرکت آلمانی در راستای همکاری اقتصادی با ایران حمایت می کنیم، اما در عین حال باید به این نکته اذعان داشت که نمی توان بطور صد در صد از پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران جلوگیری کرد.

این در حالی است که چند روز گذشته اخباری مبنی بر ارائه یک بسته مالی به ایران پیشنهاد شده بود. یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در این باره گفت: قرار است در مذاکره وین درباره توافق هسته ای جدید صحبت شود با شرط محتوای توافق سال ۲۰۱۵. قرارداد جدید دارای مقررات و قواعد جدیدی درباره سیستم موشکی ایران خواهد بود.

این دیپلمات ارشد اروپایی همچنین عنوان کرد که به ازای پیشنهاد یک قرارداد جدید اتمی به ایران، باید یک بسته مالی به ایران پیشنهاد شود. وی در توضیح گفته خود افزود: همانند بسته پیشنهادی اروپا به ترکیه.

البته خبر ارائه بسته کمک مالی به ایران توسط خبرگزاری رویترز تکذیب شده بود.