پرداخت وام به اراضی بدون سند/تعیین تکلیف مسکن های مهر
پرداخت وام به اراضی بدون سند/تعیین تکلیف مسکن های مهر

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن با اعلام این‌که برای اولین‌بار پس از پیروزی انقلاب با همکاری بانک مسکن به اراضی فاقد سند وام پرداخت می‌شود، گفت:‌ ۹۷درصد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت تعیین تکلیف شد. امید محمدی، اظهار کرد: بالغ بر ۳۴۸ هزار و ۳۴۲ واحد مسکن مهر در ۳۱ استان کشور با […]

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن با اعلام این‌که برای اولین‌بار پس از پیروزی انقلاب با همکاری بانک مسکن به اراضی فاقد سند وام پرداخت می‌شود، گفت:‌ ۹۷درصد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت تعیین تکلیف شد.

امید محمدی، اظهار کرد: بالغ بر ۳۴۸ هزار و ۳۴۲ واحد مسکن مهر در ۳۱ استان کشور با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده که دارای چند ویژگی خاص از جمله تمرکز بر پروژه‌های کوچک‌مقیاس،‌ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت و تعاونی‌هاست.وی با اعلام اینکه “برای اولین‌بار از دوران پس از پیروزی انقلاب به اراضی فاقد سند وام پرداخت کرده‌ایم”، تصریح کرد:‌ با این‌که قولنامه‌ای سند دستی در عُرف جامعه رسمیت دارد اما در ادارات ثبت رسمی نشده،‌ برای این قبیل املاک با هماهنگی بانک مسکن طرحی دادیم تا مردم به‌راحتی بتوانند ساخت‌وساز مسکن را انجام دهند.

وی با یادآوری این‌که بنیاد مسکن از سال ۸۸ طرح مهر را در ۸۷۱ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دست ساخت دارد، افزود:‌ قرار بود حدود ۳۸۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهرها احداث شود اما با محدودیت‌ خط اعتباری قرارداد جدیدی با بانک نداشتیم در نهایت حدود ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر اجرا شد.

وی با تأکید بر این‌که حدود ۹۷ درصد مسکن مهر تعیین تکلیف شده است، گفت:‌ حدود ۸۵۲۸ واحد مسکن مهر به‌دلیل فاقد متقاضی بودن یا پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد از این طرح خارج شده‌اند.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان این‌که نرخ سود تسهیلات مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۴ درصد است از ثبت‌نام بدون محدودیت برای واحدهای مسکن مهر این شهرها خبر داد و افزود: تاکنون ۳۱۹ هزار  ۴۲۰ واحد تحویل شده و تا پایان سال پرونده مسکن مهر ۱۹ استان بسته می‌شود.

محمدی وعده اتمام مسکن مهر ۱۲ استان (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) باقیمانده در شش ماه اول سال ۹۷ را داد و اظهار کرد: از ۸۷۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت کشور تاکنون مسکن مهر ۶۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.