تقویت دلار و سود بازارهای سهام جهان
تقویت دلار و سود بازارهای سهام جهان

در پایان معاملات روز جمعه، بازارهای سهام جهان که با یک سری داده‌های اقتصادی قوی آمریکا و در راس آنها گزارش ماهیانه مشاغل، تقویت شده بودند، برای هفتمین جلسه پیاپی سود کردند. به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، بازارهای سهام جهان که با یک سری داده‌های اقتصادی قوی آمریکا و در راس […]

بازار سهام

در پایان معاملات روز جمعه، بازارهای سهام جهان که با یک سری داده‌های اقتصادی قوی آمریکا و در راس آنها گزارش ماهیانه مشاغل، تقویت شده بودند، برای هفتمین جلسه پیاپی سود کردند.

به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، بازارهای سهام جهان که با یک سری داده‌های اقتصادی قوی آمریکا و در راس آنها گزارش ماهیانه مشاغل، تقویت شده بودند، برای هفتمین جلسه پیاپی سود کردند.

یک روز پس از انتشار نتایج سود ربع‌سالانه اپل، سهام سازنده آیفون ۲.۶۱ درصد جهش کرد و باعث شد وال‌استریت تقویت شود.

پس اختلالات مربوط به طوفان در ماه‌ قبل، مشاغل آمریکا در ماه اکتبر رشد کرد، اما کند شدن شدید افزایش دستمزدهای سالیانه و بیشتر شدن تعداد افرادی که از کار بیرون رانده شده‌اند باعث شد چشم‌انداز بازار کار مه‌آلود شود.

طبق داده‌های تامپسون رویترز، تاجران با احتمال ۹۰.۲ درصد پیش‌بینی می‌کنند در اجلاس بعدی بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره افزایش پیدا کند.

پس از این که اپل روز پنج‌شنبه پیش‌بینی خود از فصل خرید تعطیلات را افزایش داد باعث شد تمام شاخص‌های مهم وال‌استریت سود کنند.

میانگین صنعتی داوجونز ۲۲.۹۶ یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۵۳۹.۲۲ رسید. شاخص اس‌اندپی۵۰۰ هم با ۷.۹۹ امتیاز یا ۰.۳۱ درصد افزایش به رقم ۲۵۸۷.۸۴ دست یافت و کامپوزیت نسدق ۴۹.۴۹ امتیاز یا ۰.۷۴ درصد به ارزش خود افزود و در رقم ۶۷۶۴ امتیاز به کار خود پایان داد.

در این هفته شاخص داو ۰.۴۵ درصد، اس‌اندپی ۰.۲۶ درصد و نسدق ۰۹۴ درصد رشد کردند. داو و اس‌اند پی ۸ هفته متوالی افزایش یافتند درحالی‌که نسدق به  ششمین هفته متوالی سود خود دست یافت.

دلار پس از این که با داده‌های بخش خدمات و کارخانجات تقویت شد به بهترین هفته امسال خود دست یافت.

شاخص دلار ۰.۲۷ درصد افزایش یافت و یورو در مقابل دلار ۰.۴۳ درصد افت کرد و نرخ برابری آن ۱.۱۶۰۶ دلار شد.