تلویزیون از سینمای کوتاه حمایت کند/ یک بسته حرفه‌ای با ۱۰۰ جایزه
تلویزیون از سینمای کوتاه حمایت کند/ یک بسته حرفه‌ای با ۱۰۰ جایزه

کارگردان «باران آهسته می بارد» با اشاره به اینکه رسانه ملی باید از سینمای کوتاه حمایت کند، تاکید کرد آثار حاضر در بسته دوم اکران فیلم های کوتاه بیش از ۱۰۰ جایزه بین المللی دریافت کرده اند. سعید نجاتی کارگردان فیلم کوتاه «باران آهسته می بارد» با اشاره به بسته دوم اکران فیلم های کوتاه که […]

کارگردان «باران آهسته می بارد» با اشاره به اینکه رسانه ملی باید از سینمای کوتاه حمایت کند، تاکید کرد آثار حاضر در بسته دوم اکران فیلم های کوتاه بیش از ۱۰۰ جایزه بین المللی دریافت کرده اند.

سعید نجاتی کارگردان فیلم کوتاه «باران آهسته می بارد» با اشاره به بسته دوم اکران فیلم های کوتاه که از نیمه دوم مرداد ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده می رود، گفت: پیش از این تجربه اکران فیلم «صراحی» را در گروه سینمایی «هنر و تجربه» داشتم و تجربه این امر سبب شد تا به دنبال این باشم با همکاری فیلمسازان کوتاه باز هم در زمینه اکران فیلم های کوتاه برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: با شروع اکران فیلم کوتاه در نوروز ۹۷ به این نتیجه رسیدم که روابط فیلمسازان می تواند نزدیک تر از این باشد که تنها در فستیوال ها همدیگر را ببینیم و همین مساله سبب شد تا با صاحبان فیلم های گروه اول اکران فیلم کوتاه نیز دیدار داشته باشیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

این کارگردان فیلم کوتاه بیان کرد: چندی پیش یک بسته فیلم کوتاه با همراهی گروهی از فیلمسازان آماده و آن را برای دریافت نوبت اکران به گروه سینمایی «هنر و تجربه» ارایه کردیم که در ادامه اکران بسته فیلم های کوتاه در نوروز، تابستان هم برنامه ای برای علاقمندان به سینمای کوتاه داشته باشیم.

وی توضیح داد: فیلمسازان گروه اول بسیار آوانگارد و پیشرو بودند و تلاش بسیاری با ایده های قابل توجه برای اکران آثار در نظر گرفته بودند، اما ما دیگر نمی توانستیم از فضاهای مجازی مانند تلگرام استفاده کنیم چراکه فیلتر شده و عملا غیرقابل دسترس است  و به همین دلیل بخشی از تبلیغات ما در اینستاگرام انجام می شود.

کارگردان فیلم «یک قدم آنسوتر» تاکید کرد: ما از رسانه ملی خود توقع داریم تا از اکران این فیلم ها حمایت کند و در حال نامه نگاری با تلویزیون برای دریافت تبلیغات حمایتی هستم همچنین امیدوارم با همکاری رضا رشیدپور در برنامه «حالا خورشید» فرصتی برای تبلیغ و معرفی فیلم کوتاه فراهم شود.

وی بیان کرد: آثار حاضر در بسته دوم اکران فیلم های کوتاه تا امروز در نزدیک به ۴۰۰ فستیوال بین المللی شرکت داشته اند و بیش از ۱۰۰ جایزه بین المللی دریافت کرده اند و می توان امیدوار بود که این بسته بتواند با استقبال خوبی همراه باشد. یکی دیگر از اتفاقات جالب در این بسته حضور ۳ زن فیلمساز است.

نجاتی در پایان گفت: برای اکران فیلم ها کوتاه امیرحسین علم الهدی و جعفر صانعی مقدم بسیار تلاش کردند و نمی توان نقش آنها را برای مبارزه با مشکلات اکران نادیده گرفت.

«سایه فیل» ساخته آرمان خوانساریان، «# ساعت چهار» ساخته عاطفه محرابی، «تناوب» ساخته علی خوشدونی فراهانی، «سکوت» ساخته مشترک فرنوش صمدی و علی عسگری، «باران آهسته می بارد» ساخته سعید نجاتی، «مارلون» ساخته درناز حاجیها از جمله فیلم هایی هستند که قرار است از هفته دوم مرداد ماه به نمایش در آیند.