تمدید توافق کاهش تولید نفت به نفع ایران است
تمدید توافق کاهش تولید نفت به نفع ایران است

تحلیلگر موسسه او سی پی پالیسی سنتر گفت، سقف تولید فعلی اوپک بهترین گزینه برای ایران در سال جاری و سال ۲۰۱۸ است. به گزارش صبح اقتصاد به نقل از پایگاه خبری ترند، فرانسیس پرین، تحلیلگر موسسه او سی پی پالیسی سنتر گفت، سقف تولید فعلی اوپک بهترین گزینه برای ایران در سال جاری و […]

تحلیلگر موسسه او سی پی پالیسی سنتر گفت، سقف تولید فعلی اوپک بهترین گزینه برای ایران در سال جاری و سال ۲۰۱۸ است.

به گزارش صبح اقتصاد به نقل از پایگاه خبری ترند، فرانسیس پرین، تحلیلگر موسسه او سی پی پالیسی سنتر گفت، سقف تولید فعلی اوپک بهترین گزینه برای ایران در سال جاری و سال ۲۰۱۸ است.

وی معتقد است، در حال حاضر سقف اوپک ایران را از تولید نفت با حداکثر ظرفیت (۳٫۸ میلیون بشکه در روز) منع نمی کند و موجب تقویت قیمت ها نیز شده است.

این کارشناس مسائل نفتی گفت: «ایران اجازه یافته تا روزانه ۳٫۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند، که معادل ظرفیت فعلی تولید نفت این کشور است. همچنین باید یادآوری کرد که سقف تولید اوپک و سهمیه تولید کشورها تنها نفت خام را شامل می شود و میعانات گازی مشمول هیچ محدودیتی نیست و ایران نیز یکی از تولید کنندگان مهم میعانات گازی به شمار می رود. بنابراین کاهش تولی و تمدید توافق اوپک به سود منافع ملی ایران است.»

وی خاطر نشان رد که در میان مدت، ایران طبیعتا تولید و صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد، اما فعلا این کشور از تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و متحدانش حمایت می کند.

اوپک قرار است روز ۳۰ نوامبر در وین تشکیل جلسه دهد و به همراه تولید کنندگان غیر اوپکی از جمله روسیه در مورد تمدید توافق کاهش تولید بعد از مارس ۲۰۱۸ تصمیم گیری نماید.