تهران در سایه تهدید با واشنگتن مذاکره نمی‌کند
تهران در سایه تهدید با واشنگتن مذاکره نمی‌کند

وزیر خارجه ایران در گفتگو با شبکه الجزیره درباره تهدیدات واشنگتن ضد تهران و نیز غیرقابل گفتگو نبودن برنامه موشکی ایران به بیان مواضع پرداخت. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که کشورش در سایه تهدید با واشنگتن گفتگو نخواهد کرد. وی طرح گفتگو از سوی ترامپ را با […]

وزیر خارجه ایران در گفتگو با شبکه الجزیره درباره تهدیدات واشنگتن ضد تهران و نیز غیرقابل گفتگو نبودن برنامه موشکی ایران به بیان مواضع پرداخت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که کشورش در سایه تهدید با واشنگتن گفتگو نخواهد کرد.

وی طرح گفتگو از سوی ترامپ را با اهداف تبلیغاتی دانست.

وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد از تحریم ها و تهدیدات آمریکا اعلام کرد: این سبب تغییر سیاست های ایران نمی شود. آمریکا باید به عنوان یک کشور با دیگران با احترام رفتار کند و تحریم های خود را قبل از شروع هر گفتگویی متوقف کند.

درباره برنامه موشکی ایران نیز ظریف آنرا دفاعی دانست و تاکید کرد که گفتگویی درباره برنامه موشکی در کار نخواهد بود زیرا این برنامه تهدید کننده احدی نیست.

ظریف درباره تداوم یورش های وحشیانه ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن نیز گفت: ریاض سیاست جنایتکارانه‌ای را در یمن در پیش گرفته و کشورهای غربی با سلاح و سکوت خود در آن شریکند. جنگ و محاسبات اشتباه عربستان و امارات اوضاع در این کشور را به فاجعه انسانی تبدیل کرده است.

وی درباره کاهش ارزش لیره ترکیه نیز گفت: آمریکا جنگ اقتصادی ضد ترکیه به راه انداخته و ایران کاملا در کنار آنکارا ایستاده است.