تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است
تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: استان تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است که باید برای این مشکل راه‌حل‌های تأثیر گزار و کارساز وجود داشته باشد. ثریا شارقی در مورد حمایت از زنان آسیب‌دیده اظهار داشت: در شهر تهران زنان و دخترانی وجود دارند که به دلیل بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها هیچ […]

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: استان تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است که باید برای این مشکل راه‌حل‌های تأثیر گزار و کارساز وجود داشته باشد.

ثریا شارقی در مورد حمایت از زنان آسیب‌دیده اظهار داشت: در شهر تهران زنان و دخترانی وجود دارند که به دلیل بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها هیچ مکانی برای زندگی سالم ندارند.

وی گفت: شهرک زنان آسیب‌دیده می‌تواند مکانی برای حمایت و بازتوانی بانوان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب باشد که در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد.

شارقی بانوان آسیب‌دیده را نیازمند مکانی همراه با امید دانست و بیان داشت: برخی از زنان و دختران به دلیل مشکلات اقتصادی، اعتیاد، آزادی از زندان و عدم مکان مناسب برای زیستن، دختران فراری، کارتن‌خواب‌ها، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست و… که خانواده و جامعه پذیرای آنان نیست نیازمند به مکانی امن برای بهبود وضعیت زندگی خود می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: به ‌سرعت فضای اجتماعی در سطح جامعه در حال تغییر است و در شهر تهران ساختاری که برای اصلاح تغییرات نیاز است وجود ندارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در مورد آسیب‌های اجتماعی گفت: متأسفانه استان تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است که باید برای این مشکل راه‌حل‌های تأثیر گزار و کارساز وجود داشته باشد.

شارقی با اشاره به مدد سراها و نحوه‌ی فعالیت آنان مطرح کرد: توسط گشت شهرداری و گاهی به‌صورت داوطلبانه، زنان بی‌خانمان، معتاد، کارتن‌خواب و… به مدد سرا منتقل می‌شوند که از شب تا صبح وظیفه نگهداری از آنان را دارد، در این راستا خلأ وجود دارد که این بانوان از صبح تا شب مکانی برای استقرار ندارند.

وی ادامه داد: سامان سراها نیز یکی دیگر از مراکز نگهداری برای افرادی است که هیچ‌کس آنان را پذیرش نمی‌کند و معمولاً دارای بیماری‌های روحی، روانی و جسمی هستند؛ این افراد به‌صورت دائم در این مکان‌ها پذیرش می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: در این مکان‌ها افراد از زیر ۱۸ سال تا میان‌سال نگهداری می‌شوند که ازنظر روانی فضای مطلوبی نیست؛ همچنین یک حلقه مفقوده بین مدد سرا و سامان سرا وجود دارد که شهرک حمایت از زنان آسیب‌دیده می‌تواند این خلأ را پر کند.

وی توانمندسازی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی، خدمات پزشکی و سلامت، تفریح، آموزش، فرهنگ‌سازی و… را ازجمله خدمات شهرک حمایت از زنان آسیب‌دیده اعلام کرد.

شارقی در ادامه با تأکید برافزایش امید به زندگی اذعان داشت: بانویی که خانواده پذیرای او نیست و یا اینکه به هر دلیلی شرایط زندگی در منزل را ندارد بجای آوارگی می‌تواند در این شهرک پذیرش شود و با آموزش‌های لازم، افزایش امید به زندگی و استقلال مالی برای بهبود وضعیت زندگی خود تلاش کند.

وی با اشاره به نگهداری از فرزندان زنان آسیب‌دیده گفت: در این شهرک  مهدکودک برای نگهداری از فرزندان افرادی که پذیرش می‌شوند، دایر خواهد بود و همچنین فضای مناسب برای اشتغال زنان فراهم می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: باید شرایط را ازنظر روحی برای این افراد فراهم نماییم، می‌توانیم با ایجاد هم‌افزایی و متمرکز کردن همه خدمات در این مکان از سرگردانی زنان آسیب‌دیده جلوگیری کنیم.

وی در مورد جلوگیری از رشد فساد خاطرنشان کرد: باید به‌عنوان دولت جوابگو باشیم و مشکلات زنان را رفع کنیم، زمینه پذیرش وزندگی مطلوب آنان را ایجاد نماییم در غیر این صورت فساد رشد خواهد یافت.