توافق آمریکا و ترکیه درباره شهر منبج در شمال سوریه
توافق آمریکا و ترکیه درباره شهر منبج در شمال سوریه

گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که توافقی میان آمریکا و ترکیه در خصوص شهر منبج سوریه در شمال این کشور ایجاد شده است که هنوز محتوای آن منتشر نشده است. ترکیه و آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده اند که گروه های کار آمریکایی و ترکی روز جمعه در نشستی در آنکارا […]

گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که توافقی میان آمریکا و ترکیه در خصوص شهر منبج سوریه در شمال این کشور ایجاد شده است که هنوز محتوای آن منتشر نشده است.

ترکیه و آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده اند که گروه های کار آمریکایی و ترکی روز جمعه در نشستی در آنکارا توافق کرده اند تا نقشه راهی برای همکاری مشترک در شهر منبج در شمال سوریه تدوین کنند.

بر اساس این خبر بدون اینکه جزئیات این نقشه راه منتشر شود ترکیه و آمریکا تأکید کرده اند که قرار است این توافق تضمین دهنده امنیت و ثبات در شمال سوریه باشد.

در حالی که وزارت خارجه ترکیه محتوای این توافق را منتشر نکرده اما اعلام کرده است که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه قرار است روز چهارم ژوئن با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در این خصوص گفتگو کند.

بر اساس اطلاعاتی که از توافق منتشر شده احتمالا نیروهای وابسته به یگان های مدافع خلق کُرد که ترکیه آنها را گروهی تروریستی می داند از منبج خارج خواهند شد و به شرق رود فرات خواهند رفت و کنترل شهر منبج به دست ساکنان عرب آن واگذار خواهد شد و ترکیه و آمریکا به صورت مشترک طرح امنیتی این شهر را اداره می کنند.