توافق روسیه و آمریکا برای ادامه دیپلماسی در قبال کره شمالی
توافق روسیه و آمریکا برای ادامه دیپلماسی در قبال کره شمالی

وزارت خارجه آمریکا از توافق ایالات متحده و روسیه برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کره شمالی خبر داده است. وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، ایالات متحده و روسیه به توافق رسیده اند تا تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران مربوط به توسعه برنامه های موشکی و هسته […]

وزارت خارجه آمریکا از توافق ایالات متحده و روسیه برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کره شمالی خبر داده است.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، ایالات متحده و روسیه به توافق رسیده اند تا تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران مربوط به توسعه برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی را ادامه دهند. مسکو و واشنگتن تاکید کرده اند که هرگز پیونگ یانگ را به عنوان یک قدرت هسته ای قبول نخواهند کرد.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی گفت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه گفتگوی تلفنی داشتند. این گفتگوی تلفنی پس از آن انجام شده است که واشنگتن و سازمان ملل طی روزهای اخیر تحریم هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده اند.

نوئرت تاکید کرد: دو طرف در این تماس تلفنی درباره نگرانی های مربوط به برنامه بی ثبات کننده هسته ای کره شمالی مذاکره کردند و بر این مساله تاکید نمودند که نه آمریکا و نه روسیه، کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته ای قبول نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: هر دو طرف موافقت کردند تا برای دستیابی به یک راهکار دیپلماتیک برای خلع سلاح شبه جزیره کره، تلاش کنند.

سه شنبه، روسیه بار دیگر آمادگی خود را برای میانجیگری بین آمریکا و کره شمالی با هدف کاهش تنش ها در منطقه اعلام کرده و خواستار مذاکره دو طرف شده است.

مسکو اعلام کرد: لاوروف به تیلرسون گفته است که “لفاظی های متجاوزانه و تهاجمی واشنگتن” و تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه موجب تشدید تنش ها شده و این اقدامات غیرقابل قبول است.

تیلرسون نیز در این گفتگوی تلفنی بر دیپلماسی تاکید کرده است ولی دولت ترامپ بارها هشدار داده است که همه گزینه ها روی میز است، از جمله اقدام نظامی.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرده است. این تحریم ها به خاطر آزمایش موشک بالستیک این کشور اعمال شده و هدف آن محدود کردن دسترسی پیونگ یانگ به فرآورده های نفتی و نفت خام و کاهش درآمدهای ارزی این کشور حاصل از نیروی کار در کشورهای خارجی است.