توافق هسته‌ای،ناشیانه ترین توافقی بود که هیچ چیز به دست نیاوردیم
توافق هسته‌ای،ناشیانه ترین توافقی بود که هیچ چیز به دست نیاوردیم

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی به شدت انتقاد کرد و آن را ناشیانه ترین توافقی ارزیابی کرد که تاکنون دیده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر به انتقاد از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران پرداخت و گفت: […]

ترامپ

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی به شدت انتقاد کرد و آن را ناشیانه ترین توافقی ارزیابی کرد که تاکنون دیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر به انتقاد از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران پرداخت و گفت: این یکی از ناشیانه ترین توافق هایی است تاکنون دیده ام. ۱۵۰ میلیارد دلار داده ایم ولی چیزی به دست نیاوردیم. آنها در مسیر دستیابی خیلی سریع به سلاح های اتمی قرار دارند. ۱٫۷ میلیارد دلار پول نقد به آنها دادیم، این از جیب شما می رود. آیا می دانید چند هواپیما این مقدار پول را برای ایران بارگیری کرده است؟ آیا تا به حال یک میلیون دلار پول دیده‌اید؟ این مبلغ ۱٫۷ میلیارد دلار بوده است.

وزارت خارجه آمریکا ژانویه ۲۰۱۶ اعلام کرد که ۱٫۷ میلیارد دلار پول نقد را بابت حل و فصل اختلافات حقوقی بر سر فروش تسلیحات نظامی پیش از انقلاب اسلامی، به ایران پرداخت کرده است.

پرداخت این پول بخشی از تلاش دولت اوباما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران بوده است. ترامپ در زمان رقابت های انتخاباتی و همین طور از وقتی که به قدرت رسیده بارها از توافق هسته‌ای انتقاد کرده و خواستار لغو آن شده است. ۲ مقام آمریکایی نیز هفته گذشته اعلام کردند که ترامپ قصد دارد طی هفته جاری عدم تایید توافق هسته ای را اعلام کند.

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: بنابر این، این بدترین توافق است. ما هیچ چیزی به دست نیاوردیم.

وی در ادامه به تنش با کره شمالی اشاره کرد و گفت: خیلی وقت پیش باید اقدامات لازم درباره کره شمالی انجام می شد. کلینتون میلیاردها دلار به آنها داد، او به آنها چیزهای زیاد دیگری نیز داده است و آنها همچنان در حال توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای هستند. ما در موقعیتی هستیم که من در حال توسعه قابلیت‌های نظامی آمریکا هستم که تاکنون هیچ کسی آن را ندیده است، ما حدود ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه می کنیم.