تورم خانوار شهری افزایش یافت
تورم خانوار شهری افزایش یافت

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در خردادماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ١٠.٢ درصد و برای خانوارهای روستایی ۹.۹ درصد شد. به نقل از مرکز آمار، در خرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کل کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ١١۶.٢ رسید […]

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در خردادماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ١٠.٢ درصد و برای خانوارهای روستایی ۹.۹ درصد شد.

به نقل از مرکز آمار، در خرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کل کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ١١۶.٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٩ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کل کشور ١٠.٢ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (١٣.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (۶.٩ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان ایلام به طور متوسط ٣.٧ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان اردبیل به طور متوسط ٣.٣ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به خرداد ١٣٩۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کل کشور به عدد ٨.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١١.١درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۵.٩ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در خرداد ماه ۵.٢ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

خانوارهای شهری

در خرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری کل کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ١١۶.١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٧ درصد افزایش نشان می دهد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ١٠.٢ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری کشور مربوط به استان همدان (١۴.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (۶.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری کشور به عدد ٨.٢ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (١١.۴درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۶.١ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در خرداد ماه ۵.٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

خانوارهای روستایی

در خرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ١١٧.١ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٧ درصد افزایش نشان می دهد.

درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای کل کشور ٩.٩ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان کرمانشاه (١۴.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (۵.۶ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی کشور به ٧.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١١.۴درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان وبلوچستان (۴.٧ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در خرداد ماه ۶.٨ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ واحد درصد افزایش نشان می دهد.